Castellar - Costa Pubilla - Montgrony - 8 Desembre 2017

Photo ofCastellar - Costa Pubilla - Montgrony - 8 Desembre 2017 Photo ofCastellar - Costa Pubilla - Montgrony - 8 Desembre 2017 Photo ofCastellar - Costa Pubilla - Montgrony - 8 Desembre 2017

December 8, 2017
December 2017

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Una bona volta circular, molt recomanable pels amants de la muntanya, amb unes vistes impressionants. Fantàstica excursió matinal d'hivern en un dia amb un fred raonable, el cel una mica tapat però poc vent per la carena, cosa estranya. Sortim del barri de la Ribera de Baix de Castellar de n'Hug (1.400 m aprox) i ens enfilem per un corriol mal traçat pel camí del Camp del Bac, pel corriol que surt darrere de la casa de colònies la Closa i la torre d'en Fanxicó. Estalviarem una bona volta pujant pel dret en comptes d'anar per la carretera que surt del poble i passa pel camp de futbol. Només pujar uns pocs metres ja ens hem topat amb dos cèrvols que pasturaven per allà mateix. Seguim el corriol de pujada per les pedres i terreny vermellós fins a trobar la carretera que puja a la Creueta, just passat el trencall de Sant Joan de Cornudell pel pas del Bernat. Fem aproximadament un quilòmetre de carretera fins al revolt on es troba la sitja de potassa i la pista que va a Coll Remoló (1.871 m) i a les Fontetes. Prenem la pista fins el Coll de Remoló. Allà seguim per la carena seguint el filat que separa el Berguedà del Ripollès, pugem l'Emperadora (1.961 m), baixem el Coll de la Bona, pugem el Roc dels Llamps (no us confongueu! Encara no esteu al Costa Pubilla, error molt típic el primer cop que hi puges), baixem un petit collet i pugem de nou finalment assolint el Cost Pubilla (2.053 m), on ens refem amb una mica de fruita i una barreta de cereals. Baixem fins el Coll de Coma Ermada (1.875 m) i allà prenem un dels senders del Berguedà senyalat amb marques grogues en direcció S. En aquest punt ens hem trobat el primer grup de tres excursionistes que anaven direcció Coll Pan. Fins ara no havíem trobat a ningú. A la font de Coma Ermada, el sender es separa en dos. Seguim el sender de la dreta. El de l'esquerre arribaria a Campelles passant per Coll Pan. Passem per la font dels Ocells de la que rajava un filet d'aigua, fins a trobar una pista ample que ens durà als Rasos del Camps. Ens creuem amb dos parelles més d'excursionistes i una mica més abaix sortint del bosc, un grup de cinc noies que estaven una mica perdudes. Deixem la pista i ens endinsem pel bosc fins a retrobar la pista de nou. Una mica més endavant hem pres un trencall a mà dreta per fer drecera, però poc després ha resultat ser un cul-de-sac, pel que hem hagut de tornar a la pista per dins del bosc. Si seguiu el track, no deixeu la pista i les marques grogues que indiquen el camí fins arribar al Santuari del Montgrony. Passem pel refugi de Planelles i pel Mal Pas fins arribar a l'ermita de Sant Pere de Montgrony i el Santuari per les escales. A partir d'aquí prenem un tros de carretera fins a retrobar el GR-3 que baixa del refugi i que seguirem fins arribar a Castellar de n'Hug, passant per les Viles Xiques i Grosses, Coll de Maians, Can Torra i Sant Joan de Cornudell. Un cop a la carretera, hem desfet el camí de sortida fins arribar a casa.