Carlit i Carlit de Baix

July 15, 2015
July 2015

near Targassonne, Région Languedoc-Roussillon (France)

Pujada al Carlit fent la cresta des del Puig Sirvent passant pel Carlit de Baix. La pujada a la cresta es fa per un tram sense camí amb un pendent bastant acusat. És una pujada de 400m de tartera i prats que si es va en compte no hi ha problema. Al arribar al Puig Sirvent, la cresta no presenta grans problemes, només cal anar en compte en seguir el camí i no apropar-se molt a la vessant N, molt més abrupte. Aquesta ruta és molt recomanable si no es vol pujar el Carlit per la via normal. A més, des del Carlit de Baix hi ha unes vistes del cim del Carlit espectaculars. La ruta es completa amb la volta als 12 llacs de la Bullosa, un itinerari magnífic. La pujada la vam fer pels estanys Negre, Comassa i Vallell i la baixada pels estanys Sobirans, Trebens, Castellar i Dugues.
El temps total de la ruta sense comptar parades és de 6h 30min aproximadament i la pujada al Carlit des del llac de la Bullosa és de 3h 30min.
Cal tenir en compte que per pujar al Llac de la Bullosa hi ha uns busos des del pàrquing de cotxes. Recomano consultar l'hora de tancament de la carretera fins al llac i els horaris del bus.