Canal Mitja Lluna - Tossa d'Alp

May 5, 2018
April 2018

near Masella, Catalunya (España)

Pujada a la Tossa d'Alp pujant per la Canal dela Mitja lluna a Masella.
Un matí d'activitat per tornar a la 1 a Llivia a l'hora de dinar.
Es tracta d'una canal molt curteta, relativament senzilla amb un únic passet de mixt cap al centre de la canal.

Deixem el cotxe a l'aparcament de Coma Oriola i remuntem la pista del mateix nom fins arribar a Cap del Bosc amb la sortida del sol.

Baixem una mica seguint la pista per tornar a remontar per la pista de Coma Ptegona fins a l'entrada de la canal on ens posarem el material.

El con de dejecció acumula molta neu de les purgues dels darrers dies i ens enfonsem força.
Després de uns 50m la canal s'estreta i pujem per pendents de uns 50º però sense dificultat el que es correspondria al primer llarg fins trobar-nos amb un ressalt que recomana muntar una reunió.

La roca a l'esquerra està força desfeta, però trobem múltiples punts d'ancoratge.

A continuació haurem de superar la única dificultat de la jornada un petit tram de mixt (IV).
Una vegada superat el ressalt, trobar punts d'ancoratge és complicat degut a la gran quantitat de neu.
Podrem muntar un tascó, un aro de roca i un parell de dead-men per assegurar la progressió. Per evitar muntar una R en neu i donat que el pendent torna a baixar fins a uns 40º avancem en enssamble fins a la carena.

En mitja hora haurem fet el cim on es troba el refugi de Niu de l'Àliga.

El descens més ràpid es seguint els remuntadors de Tossa Vermella i Coma Oriola fins tornar al punt on hem deixat el cotxe.