Photo ofCANAL DEL CAVALL, CAP DEL MORT (cim), Canal dels Avellaners, Serra de les Lluernes -Sant Antoni (Montserrat). Trams equipats Photo ofCANAL DEL CAVALL, CAP DEL MORT (cim), Canal dels Avellaners, Serra de les Lluernes -Sant Antoni (Montserrat). Trams equipats Photo ofCANAL DEL CAVALL, CAP DEL MORT (cim), Canal dels Avellaners, Serra de les Lluernes -Sant Antoni (Montserrat). Trams equipats

May 7, 2016
May 2016

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

RESUM: Pujada per la CANAL DEL CAVALL BERNAT per trams equipats, Serra de les Lluernes, Ermita de Sant Antoni, volta al Cap del Mort, fent el seu cim (pas equipat), i baixada per la Canal dels Avellaners (Parc Natural de la Muntanya Montserrat).

ACCÉS: Monestir de Santa Cecília, Montserrat.

RECORREGUT: Monestir de Santa Cecília - CAMÍ DE L'ARREL - passem de llarg la Canal del Moro - passem de llarg la Canal dels Avellaners - Inici CANAL DEL CAVALL (dreta). Després de les primeres grimades, comença el tram equipat (cordes). Trobarem diversos trams equipats, alguns amb corda gruixuda de cànyem. La Canal del Cavall s'acaba enllaçant amb la Serra de les Lluernes (marques grogues). Estem davant l'imponent monòlit del CAVALL BERNAT.

Ens desviem cap a l'ERMITA DE SANT ANTONI. Vistes al Cavall Bernat i agulles circumdants des d'aquest refugi del Patronat de Montserrat. Després, seguim el corriol que continua amunt fins al Mirador que hi ha sobre l'ermita, al costat del Serrat de les Onze. - Desfem el corriol de l'ermita de Sant Antoni fins al camí de la Serra de les Lluernes, i en breu ens desviem (fita) per pujar al CAP DEL MORT. Hi ha una sirja d'acer per donar la volta al Cap del Mort per sota, cal prèviament grimpar per accedir a la base. Per coronar-lo cal pujar per una corda nuada amb sensació aèria. Al cim del Cap del Mort hi ha una gran fita de pedres, i és un bon mirador al Cavall Bernat, al cim de Sant Jeroni, al Moro....

Tornem a baixar al camí de la Serra de les Lluernes i tot segut prenem una desviació cap a la CANAL DELS AVELLANERS (fita) - que ens durà fins un coll amb una altra fita (el tram fins el coll és en pujada i després ja será baixada constant amb força pendent fins entroncar amb el Camí de l'Arrel). La Canal dels Avellaners té un pendent pronunciat, però es fa bé, seguint com es pot el corriol en ziga-zagues. Estàvem encuriosits de per què el nom d'"Avellaners", si en tota la canal no havíem vist cap avellaner. És quan enllaces amb Camí de l'Arrel que trobes els 3 o 4 avellaners!! ; ) Ens hem trobat a la Núria Picas entrenant.

Retornem per el mateix camí que a l'anada fins arribar al Monestir de Santa Cecília, on hi ha un Mirador amb petita zona de picnic (paperers, taules i bancs de fusta), en el que aprofitem per fer un mos.

IMPORTANT: Casc imprescindible per ascendir la Canal del Cavall, igual que dur material necessari com arnès i vagues d'ancoratge, doncs la verticalitat de la canal és important. Una relliscada o la caiguda de pedres podrien ser un mal desencadenant. Caiguda de grans pedres a la vertical del primer tram, abans de progressar cap a l'esquerra, especialment si hi ha escaladors pujant al Cavall Bernat.

Monestir de Santa Cecília

Monestir sta cecilia

Cami de l'Arrel (GR)

Cami arrel gr

Canal del Moro (obviem)

Canal Moro

Canal dels Avellaners (obviem)

Canal dels Avellanees

Inici Canal del Cavall (dreta)

Inici tram equipat (cordes)

4rt tram

Fi canal cavall

5è tram corda gruixuda cànyem

Fi canal (Serra de les Lluernes)

Fi canal

Trencall a ermita

Desv ermita

Ermita de Sant Antoni (interior)

Ermita st a

Ermita de Sant Antoni (exterior)

St a

Mirador al costat del Serrat de les Onze

Mirador

Trencall (fita)

Desv fita

Corda per accedir al cim

Cp ok

CAP DEL MORT

Cim okk

Desviació a la Canal Avellaners

Desv canal Avellaners

Photo ofColl (fita) 1r pujada i ara a baixar Photo ofColl (fita) 1r pujada i ara a baixar Photo ofColl (fita) 1r pujada i ara a baixar

Coll (fita) 1r pujada i ara a baixar

Ok ant

Photo ofMirador, bancs de fusta, taules, papereres.. Photo ofMirador, bancs de fusta, taules, papereres.. Photo ofMirador, bancs de fusta, taules, papereres..

Mirador, bancs de fusta, taules, papereres..

Ok mirador bancs fusta paperers

• jgt0791 Sep 13, 2018

Jo hi vaig passar ahir i si que ni ha d'avellaners, però son grans i no gaires. Vaig menjar-ne una avellana que vaig trobar a terra

• Photo of CBE
    CBE Nov 20, 2018

Subida al cavall Bernat vertical, muy divertida, la bajada la hice x la canal de sant Jeróni xq la descripción de la de avellaners no me motivaba.

• Photo of andresdiaza
    andresdiaza Apr 27, 2019

Hola disculpa la meva ignorància. Para què es fa servir les bagues y el arnés en aquests ruta?

Si es que relliscas durante la ascencio caerás de totes formas, perque entenc que aquesta no és una via ferrata, por lo que no vas enganxat a ningún Lloc .

Una altre cosa, per què es fa servir la corda nuada? A las fotos he vist que hi ha dues cordes que baixan paralelas.. Saps per què es fan servir cadascuna?

Salutacions y gràcies por publicar aquesta ruta :)

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Apr 28, 2019

Hola andresdiaza, els trams de corda estan nuats entre si i/o amb anclatges intermitjos, per tant si rellisques amb les bagues només baixaràs aquest tram, no més avall.

Les dues cordes paral.leles una era més vella que l'altra, així que pots posar les bagues una a cada banda (en cas que les dues tinguin anclatge al final, que no recordo) i amb una a cada mà és més fàcil de pujar.

Dir-te que la canal del cavall té trams precaris amb cordes dubtoses avui, però pot ser que hi vagis demà i que hi hagi alguna corda renovada. T'aconsello anar preparat amb corda de socors per qualsevol dubte en l'estat de les cordes.