Canal de l'Ordiguer - hivernal mixt (roca i neu)

Photo ofCanal de l'Ordiguer - hivernal mixt (roca i neu) Photo ofCanal de l'Ordiguer - hivernal mixt (roca i neu) Photo ofCanal de l'Ordiguer - hivernal mixt (roca i neu)

March 22, 2023

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Ruta dibuixada per problemes amb el GPS. Només per a registre personal.

Dificultat: PD+. Pendents de 45º a 55º. Segons condicions de neu, possibles ressalts en mixt de IVº (nosaltres trobem aquestes condicions). La sortida de la canal fàcil, sense cornisa ni arribant als 55º.
Amb bona neu, el nivell és més assequible. Sense neu és neccessari material d’escalada.

Hi apareixen els punts més importants de la canal, en l'estat en que ens la hem trobat el diumenge 19 de març de 2023, amb neu a tota la canal, i els 2 ressalts importants en roca i gel.

L'ascens el fem amb grampons i piolet, sense fer ús de material d'escalada, podent superar els 2 ressalts (passos de III i IV-) amb una mica de tècnica. El ressalt més inferior de la canal, en el descens, el superem amb un rappel, aprofitant una reunió muntada.

Tot i que s'acostuma a fer el descens per Canal del Cristall, ja que és més senzilla en el descens, nosaltres baixem per la mateixa canal, ja que haviem perdut unes ulleres (i que finalment trobem :-)))

Entrada Canal

PictographRisk Altitude 7,401 ft

Ressalt 1 - pas III o IV-

Hi ha una reunió montada

PictographRisk Altitude 7,503 ft

Ressalt 2 (pas III)

Sense reunió

Dreta

A l'esquerra la variant de l'Ordiguer amb un pas de V o cascada de gel (80º)