Canal Central al Gra de Fajol Gran

December 16, 2019
December 2019

near Setcases, Catalunya (España)

Moderat si es té algu d'experiència.
Arribem a la base de l'Estreta i semblava la cua de la peixateria, decidim buscar alternativa, una pena perquè es veia bon gel.

Ens ajuntem amb un que també recula i seguint la seva recomanació anem cap a la canal central del GF gran (AD, M3 max 65 graus, orientació Est), una gran elecció.

Comença el corredor amb uns 45 graus, molt maca i tan allargant-se també s'encaixona i puja la pendent. Uns 10 metres abans d'arribar al tram mixt muntem reunió amb dos friends aprofitant una roca excelent al mig del pas. No per la dificultat sinó que ja comença a ser exposat, i l'estat de la neu no és ideal. A la base del tram mixt altre R amb dos pitons que trobem. Se supera prou bé, es disfruta, encara el terreny un pèl descompost, difícil colocar assegurances fins a la R. Un cop superat ja és relativament fàcil i acabem en ensamble.

Canal prou llarga, molt maca, on la dificultat es concentra només en un tram, molt recomanable practicar reunions i colocar ferralla. Amb compte la pala de sortida i cornisa, s'hi han registrat allaus de placa.