Büyükdeliller konumundan Alper Adalıer Çeşmesi ve Uludağ Zirve

Photo ofBüyükdeliller konumundan Alper Adalıer Çeşmesi ve Uludağ Zirve Photo ofBüyükdeliller konumundan Alper Adalıer Çeşmesi ve Uludağ Zirve Photo ofBüyükdeliller konumundan Alper Adalıer Çeşmesi ve Uludağ Zirve

May 1, 2024
May 2024

near Büyükdeliller, Bursa ili (Türkiye)

Yeşil Bursa Dağcılık İhtisas Spor kulübü olarak 1 Mayıs İşçi Bayramını Zirvede kutlamak adına 33 zirve severle Kadir SOYALTIN Rehberliğinde güzel bir havada gerçekleştirdiğimiz faaliyetti.
Sabah 08:00 de Kent meydanında toplandık her zamanki gibi ve 1 minibüs 3 küçük araçla toplamda 33 kişiyle geldik Bursa'nın en yüksek köylerinden birisi olan ve Osmangazi belediyesi sınırları içerisinde yer alan Büyük deliller köyüne..
Köy kahvesinde hafif kahvaltımızı yapıp , köy bakkalına akşam için köy sütü siparişini verip tekrar araçlarımıza binip 1300 metre rakıma kadar araçlarımızla gittik...
Meteoroloji hava yağışlı dese de yükseldikçe bulutları arkamızda bıraktık ve klasik rotadan Alper çeşmesine kadar ulaştık.
Alper çeşmesi birkaç yıl önce hale hazırda bulunan pınarın Vefat eden bir gencin babası tarafından onun anısına yaptırılan bir çeşme ve bu çeşme orman sınırının bitimine yakın zirveye çıkıp çıkmamaya karar verilen genelde son nokta ve bizden de 3 arkadaşımız burdan yukarıya çıkmama kararı olunca 30 kişiyle uzun bir moladan sonra yükselmeye başladık.
Oldukça yavaş bir tempoda mevsime göre çabuk erimiş ve seyrelmiş karların arasından (pek kalmamıştı) yükselerek 2200 metredeki sırt dönüşüne geldik, burda da bulut denizinin üstünde olmanın verdiği hazla bolca fotoğraf molası verip son sert yükselişi gerçekleştirdik...
Zirveye 4,5 saat kadar bir zamanda grup için normal sayılacak bir zamanda hafif rüzgarlı parçalı bulutlu ve yağışsız bir havada ulaştık.
Bir saati aşkın bir süre zirvede yemek ve fotoğraf molası verip, artık buzları parça parça eriyen göllere doğru resimlerimizide çekinip çıktığımız yoldan inişe geçtik.,
Alper çeşmesinde yine ufak ihtiyaç molası ve orda kalan arkadaşlarımızıda alarak toplamda 3 saate yakın bir zamanda araçlarımızı bıraktığımız yere indik.
Köyde süt ve çay molamızı verip bir sonraki zirveye kadar vedalaşıp 50 km bulan bursa ya ulaşmak için yola çıktık...
Meteorolojinin dediği tutmadı bugün güzel bir hava, şahane manzarada faaliyetimizi gerçekleştirdik...
Büyükdeliller çıkışlı, şu noktalardan geçen döngüsel yol:
- Alper Adalıer Çeşmesi (6.8 km)