بُرم اِشکفتو(نه دره)

January 17, 2021
January 2021

near Ranjeh Kūh, Fars (Iran)

بعد از رسیدن به روستای رنجکو با پای پیاده خود را به اول ۹ دره می رسانیم مسیر را در طول دره از کف ادامه میدهیم تا به یک دوراهی برسیم بعد مسیر را به سمت شرق ادامه داده و علائم قرمز را دنبال میکنیم تنها موردی که نیاز به تجربه و مهارت دارد در این مسیر رد شدن از پرتگاه کف دره هست و این تنها راه عبور از مسیر کف دره میباشد و حتی الامکان کارگاه ببندین و به صورت کاملا ایمن حرکت کنید بعد از این پرتگاه مسیر زیبایی دوچندان پیدا میکند و درختهای سر به هم رسانده و زیبا رو میبینید که فراموش میکنید که برای دیدن بُرم اِشکفتو امدین و هر لحظه دوست دارین در هر نقطه ای بمانید و از مسیر بیشترین لذت رو ببرید. اب غار بسیار خوب و با صورت چکه هست و حتما با خود اب‌ ببرید مکان جای خوبی برای شب مانی در فصل بهار میباشد ما مسیر بر گشت رو با تغیر به دره کناری ادامه دادیم مسیر خوب بود و صاف ولی دو راه دارید یا از روی یال نقطه (۱۳)باید بر گردین که البته کمی دست به سنگ دارد یا اگر از کف دره بخواهید حرکت کنید حتما باید از سمت راست دره عبور کنید وگرنه در آب نماها و سنگهای بزرگ کف دره گیر میکنید . نفرات شرکت کرده در برنامه‌ محمد رضا کارگر خانم نعمایی و مهدی ارسلانپور