Breithorn

February 4, 2013
July 2007

near San Giacomo, Valle d’Aosta (Italia)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

Ascensió en dues jornades la primera per pujar al refugi Guide di Cervino (3.400m) i la segona per fer cim (4.150m) i baixar. El dia de cim fem uns 10 qm; Desnivell ‘+840 ‘-840; unes 6 ½ hores.

El mapa de la ruta en gps té algunes errades de grabació, especialment a la baixada, però no hi ha problema, ja que més o menys segueix la mateixa ruta.

Quatre amics vam fer la cordada el mes de juny del 2010: en Xavi Arias, com a cap i guia, l’Albert, el Joan i jo. Van ser cinc dies ben plens de neu i de cel blau. Tot aclimatant vam fer una sortida que ens va dur fins a l’aresta Lion del Cerví. A la foto es pot veure el Cerví tapat de núvols. Cap a ponent veiem el Breithorn ferm i punxegut

I en una foto del dia abans, es veu més individualitzat. La veritat és que vist des del vessant del Matterhorn, en l’excursió al Refugi Ducca Abruzzi, de dos dies abans, impressionava una mica pensar que havíem de pujar fins a l’extrem superior de la punta de neu de dalt del tot, amb la negra paret que té al vessant, però el cert és que l’ascens es fa pel vessant italià, el que es veu per la dreta

Nosaltres vam pujar directament des del refugi, al Plató Rosa fins al cim i de tornada vam fer una volta baixant per l’aresta de llevant, força pronunciada i bonica, on calia anar en compte per no perdre l’equilibri i anar cap un costat o l’altre. A baix del pendent, vam anar a buscar la ruta de pujada.. ....

Per llegir la resta del relat, anar al blog vinculat.

• Louloualmondtrees Sep 3, 2018

El track está perfecto, gracias.
    De todas formas la huella es super evidente y en un dia claro no hay ningún problema a parte del esfuerzo que cuesta todo a esa altitud.

• Photo of Miquel Garriga
    Miquel Garriga Sep 6, 2018

Una gran excursion i unas vistas magnificas. Saludos!

• Louloualmondtrees Sep 6, 2018

Si, la verdad es que las vistas son impresionantes