Bolkar Karagölden Eğerkaya Temmuz 2022

Photo ofBolkar Karagölden Eğerkaya Temmuz 2022 Photo ofBolkar Karagölden Eğerkaya Temmuz 2022 Photo ofBolkar Karagölden Eğerkaya Temmuz 2022

August 3, 2022
August 2022

near Maden Köy, Niğde (Türkiye)

Bu faaliyet 23 Temmuz 2022 günü yapılmıştır.

Kampımızı Karagöle kurduk. Akşam güneş battıktan sonra ancak Karagöle geldik. Gece çok dinlenemeyince sabah faaliyet geç başladı.

Saat 10 civarında Karagölden çinili göle doğru hareket ettik. Çinili gölde resim çekip biraz dinlenip yola çıktık. Göl solumuzda kalacak şekilde kuzey ve batı yamacından geçtik. Vadi boyunca patikadan yükseldik. Yükselti arttıkça manzara muazzam bir şekil aldı. Elhamdülillah.

Zaman zaman sırtımızı dönüp hem göl hem dağ manzarasını seyrederek devam ettik. Önümüzdeki batı yamaçta güzel bir patikaya çıkıp sola güneye yöneldik.

Patikayı takip ederek Karagedik beline kadar yürüdük. Buradan artık dağın güney yamaçları Mersin tarafları görünüyor. Ovadaki yerleşmeler hatta seralar gözle seçiliyordu. Deniz taraf ekser sisli olduğu için çok net değildi. Fakat diğer kısımlarda görüş mesafesi gayet güzeldi.

Buradan yol ikiye ayrılıyor biri sırtı takip edip batıya gidiyor. Diğeri biraz alçalıp doğuya devam ediyor ve dağın güney yamacına iniyor.

Biz soldan sırttan bir yol bulabilir miyiz diye ilk tepeye çıktık. Fakat önümüzü kayalıklar kesti. Fakat muazzam bir manzara vardı. Hem kayalıklar hem çinili göl güzel bir temaşa keyfi veriyordu.

Geri döndük ve dağın güneyine doğru alçaldık. Fakat buradaki patikada çok alçalıp rotadan çok uzak düştüğü için yamaçtan uzun ve zor bir yan geçişle doğuya doğru ilerledik. Yamaçta eğim sürekli yüksek seyr etti. Patikada yoktu. Sonunda bir çarşaktan tekrar zirve sırt hattına ulaşmaya karar verdik.

Özellikle son kısımlarda eğim iyice arttı. Önden gidenlerin taş yuvarlama riski sebebiyle birbirimizi bekleyerek Erkaya tepesi yakınlarında sırt hattına ulaştık.

Bundan sonra sırt hattını takip edip ilk zirve olan Erkayayı güneyden yatay geçişle es geçtik. Daha sonra Eğerkaya zirvesine ulaştık. Eğerkaya bu alandaki en yüksek zirve. (3347 m.)

Biraz dinlenip resim çektik ve yola koyulduk. Sırt hattını takip edip koyunaşağı geçidine kadar indik. Özellikle geçitten önceki tepe dik ve kayalık. Fakat dikkatlice inilirse sıkıntı olmayacak türden.

Koyunaşağı geçidinde 2 yol var biz batıdan kısa olan yolu seçtik biraz aşağıda diğer yola birleştik. Buradan sonra belirgin patika ve taş babalar var zaten. Akşam güneş battıktan sonra karagöle çadırımıza ulaştık. Elhamdülillah

Rota çok kullanılmayan, çok bilinmeyen özellikle Erkaya nın batısı çok sarp ve geçit vermez bir alan. Yan geçişlerin çok olması ve patika yokluğu yorucu.

UYARI:
Rotalar sadece bilgi amaçlıdır. Hiç bir rotayı birebir takip etmek kesin güvenilir değildir. Gerek oluşturulan rotada aletsel hatalardan veya elle çizimlerden kaynaklanabilecek hatalar, gerekse Rotayı takip eden kişinin Gps cihazının hata yapma ihtimali unutulmamalıdır.

Dağcılık ve yürüyüş tefekkürü bol fakat zor bir faaliyettir. Bedenen ve rûhen hazır olmak gerekir. Soğukkanlı ve sabırlı olmak esastır. Gerekli techizat, iyi bir ekip ve uygun rota, muvaffakiyeti artıracak önemli sebeplerdir.

Bol manzaralı bol tefekkürlü rotalarınız olsun. İnşâallah.

"GÜZEL GÖREN, GÜZEL DÜŞÜNÜR. GÜZEL DÜŞÜNEN, HAYATINDAN LEZZET ALIR."

"SAN'ATLI BİR ESER, SAN'ATKÂRI ÎCAB EDER." (Risale-i Nur)

Çiniligöl

Pilottepe

Karagedik

Erkaya

Eğerkaya 3347

Koyunaşağı geçidi

Manzara

Photo ofbolkar eğerkaya 2022 temmuz 03-08-2022 11-55-57 Photo ofbolkar eğerkaya 2022 temmuz 03-08-2022 11-55-57 Photo ofbolkar eğerkaya 2022 temmuz 03-08-2022 11-55-57