Binaloud's shirbad summit قله شیرباد بینالود از جبهه غربی و دره بوژان

Photo ofBinaloud's shirbad summit قله شیرباد بینالود از جبهه غربی و دره بوژان Photo ofBinaloud's shirbad summit قله شیرباد بینالود از جبهه غربی و دره بوژان Photo ofBinaloud's shirbad summit قله شیرباد بینالود از جبهه غربی و دره بوژان

2046
June 4, 2016
June 2016

near Būzhān, Razavi Khorasan (Iran)

This week four trackers of our group choose Binaloud's shirbad summit of Neishabour and I couldn't attended in this program so the report offered by Mr shojakhni one of trackers.

Mount Bināloud is the highest peak in Razavi Khorasan province, Iran. It is known also as the Roof of Khorasan. Made of Triassic-Jurassic metamorphic rocks, this mountain located in the north-east of Nishabour and in the west of Mashhad. With an elevation of 3339 metres, shirbad summit is the highest point of the Binaloud Mountains.

**********************
Technical report of hiking
Hiking category : moderate
Round tracking Distance : 24 km
Tilt track near peak : 24 degree
Tilt track averege : 14 degree
Local name of summit : Shirbad (inside Binaloud chain)
Start point : Bujan village near Neishabour
The best time to climb : May-June-July
Photos by : shojakhani

************************

رشته کوه بینالود مشهورترین رشته کوه استان خراسان است که در شمال شهر نیشابور قرار دارد. این کوه بخشی از رشته‌کوه البرز است و به بام خراسان شهرت دارد و بین نیشابور و مشهد واقع شده‌است. از قلل این رشته کوه می‌توان از شیرباد ( 3339 متر)، فلسکه (۳٬۱۰۰ متر) و قوچگر (۳٬۰۵۰ متر) نام برد. در بخش شمالی این رشته کوه، یک رشته کوه فرعی وجود دارد که دارای دره‌های صخره‌ای با ارتفاع ۳۰۰– ۲۰۰ متر می‌باشد این هفته برنامه انتخابی چهار تن از اعضای گروه فتح قله شیر باد بینالود بود
در این برنامه من شرکت نداشتم و گزارش آن توسط آقای مهندس شجاع خانی تنظیم شده است

مسیر : از نیشابور به ده بوژان به عنوان مبدا صعود
عکسها : مهندس شجاع خانی

*********************

خلاصه گزارش برنامه صعود به قله کوه بینالود به زبان آقای مهندس شجاع خانی عضو محترم کمیته فنی گروه

روز چهارشنبه مورخه 95/03/12 از ترمینال تبریز با بدرقه جناب آقای مشک آبادی سرپرست محترم گروه به سمت نیشابور حرکت کردیم. ساعت 10 روز پنجشنبه مورخه 95/03/13 نیشابور رسیدیم و با یکدستگاه سواری راهی روستای بوژان در 20 کیلومتری نیشابور شدیم. پس از آماده کردن وسایل ساعت 10:45 حرکت خود را به سمت آبشار بوژان آغاز کردیم. پس از حدود 4 ساعت کوهپیمایی در کنار رودخانه بوژان و عبور از میان باغ های گیلاس ، آلبالو ،زرد آلو و گردو به آبشار بوژان رسیده و پس از تهیه عکس به سمت محل شب مانی ادامه مسیر دادیم. مسیر مابین آبشار تا خانه سنگی(محل تعیین شده برای شب مانی) دارای شیب بسیار تند حدود 60 درجه بود و با توجه به سنگینی کوله ها ،بصورت دست به سنگ و بسیار آرام صعود کردیم و مسیر حدود 1 کیلومتر را در زمان یک و نیم ساعت طی کرده و حدود ساعت 16:15 دقیقه به خانه سنگی رسید. پس از برپایی چادر ها و صرف ناهار بارش باران آغاز شد و که حدود 3 ساعت ادامه داشت که نیم ساعت آن بصورت تگرگ به اندازه گردو بود. صبح روز بعد ساعت 5 صبح از خواب بیدار شدیم و پس از جمع آوری چادر ها و صرف صبحانه مختصر ساعت 5:50 صعود خود را به سمت قله آغاز کردیم. پس از حدود 4 ساعت صعود بهمراه کوله های سنگین(بدلیل اینکه مسیر برگشت متفاوت از مسیر رفت تعیین گردیده بود مجبور شدیم تمامی وسایلمان را تا قله حمل کنیم) موفق شدیم به قله شیرباد به ارتفاع 3339 متر بلندترین قله رشته کوه بینالود صعود کنیم. پس از استراحت مختصر و تهیه عکس شروع به فرود از قله نمودیم و ساعت 14:30 دقیقه به روستای بوژان رسیدیم. ارتفاع روستای بوژان :1600 متر ارتفاع محل شبمانی(خانه سنگی) :2300 متر ارتفاع قله شیرباد:3339 متر کل مسافت رفت و برگشت:26 کیلومتر. شرکت کنندگان در برنامه:آقایان نظامی پور ،باقری ، احمدی و اینجانب شجاع خانی.

خسته نباشید

ماشالله.خسته نباشین

• Photo of mojtaba.rpr2004
    mojtaba.rpr2004 Apr 18, 2018

بسیار زیباست فقط خوب بود روی تریلتون جای آبشار یه تگ میزاشتین.