Beljanica

June 22, 2015
April 2013

near Jelovac (Serbia)

Trek počinje od planinarskog doma „Suvaja“ koji se nalazi u podnozju Beljanice. Udaljen je oko 4km od sela Strmosten. U pravcu severoistoka potrebno je izaći na markiranu stazu, koja dalje u pravu istoka vodi prema potezu Cerjak (695m). Tu se već pružaju prvi lepi pogledi na bele stene Beljanece.
Staza dalje nastavlja potezom Dugi do, dok se levo na severu potpuno jasno uočavaju vrhovi Golovršac (951m) i Đula (965m). Pruža se mogućnost da se posete „ranč“ i vidikovac, sa koga se pruža prelep pogled na kanjon Resave.
Kada se prođe padina Đule, drugim putem levo, prema severu, kreće se u pravcu Čemernice, poteza koji se nalazi neposredno ispod najlepših stena Beljanice. Markacija dalje vodi u pravcu severoistoka, a trek produžava nemarkiranom stazom obroncima Čemernice. Uspon počinje od poslednjih kuća gde se i završava ova staza.
Potrebno je sve vreme ići grebenom, pratiti trek i tako doći do šumskog puta. On ispod samih stena vodi do markirane pešačke staze i dalje prema potezu Solilo i vrhu Beljanice.
Sa vrha, trek dalje nastavlja u pravcu zapada. Posle približno 1,2km trek skreće ka jugu, gde se nalazi uočljiva livada Govedarište. Dalje je potrebno pratiti trek u pravcu jugoistoka, koji prolazi neposredno ispod stena, a potom u pravcu jugozapada prema usamljenoj kući.
Na kraju grebena silazi se u Čemernički potok. Staza počinje desnom obalom potoka, prolazi pored naznačenog izvora, a zatim prelazi na levu obalu i obronke Golovršca.
Na delu staze koja se pruža levom obalom kanjona Čemerničkog potoka i polako penje severnom stranom Golovršca, potrebna je krajnja opreznost, naročito u uslovima vlažnog vremena. U zimskim uslovima, ovaj deo staze bio bi veoma rizičan. Trek se završava u blizini restorana „Vodopad“.