Barla Dağı (Gelincik Zirvesi)

June 29, 2019
June 2019

near Kelikan, Isparta (Türkiye)

(Başlarken, wikiloc - google earth inatlaşmasının bir nişanesi olarak 2100 m irtifa sonrası zaman zaman 200 metreye varan irtifa hatası ve parkur çizgisi kayması için uyarmak isterim.)

Barla Dağı'nın bir zirvesi olan 2798 m'lik Gelincik Dağına tırmanmayı amaçlayan etkinlik saat 04:00 sularında Alanya'da başladı ve 4,5 saatlik araç yolculuğu sonucunda önce İkiceviz mevkii kuzeyinde yer alan kamp yerine ulaştı, oradan da kuzeybatı'ya dönerek eski bir patikayı tahrip eden maden yolunun altından hatta girerek yavaş yavaş yükseldi. Oldukça belirgin asıl patika yerine dereye daha yakın basit bir patikayı takip eden yürüyüş, 1900 m civarında ilk su kaynağına ulaşarak asıl patika ile birleşti. Bu noktadan sonra yaklaşık 2,5 km boyunca, rahat bir eğimde, meraklı ineklerin bakışları altında yükselen ve pek çok su kaynağının önünden ya da karşısından geçen, harika bir dereyi ve kuş seslerini takip ederek asıl tırmanışın başladığı 2100 m irtifaya ulaşan hat, batıya dönerek bir gün önce yağan yağmurun yumuşattığı toprak bir yamaçtan yükselmeye başladı. Hızla irtifa alarak kısmen kuzeybatıya yönelen parkur, artık son demlerini süren bir kar balkonunun köşesinden 2730 m civarına sırt hattına girdi ve 800 m boyunca düz bir hatta yükselerek nihayet 2798 m'de zirve yaptı.

Notlar;
1) Bahsettiğim gibi wikiloc parkur çizgisi asıl hattın dışına kaymış.
2) Sırt noktasından zirveye kadar olan hatta çizgi üst üstte olmalı ilen daha aşağıya kaymış. Lütfen dönüş hattını baz alın.
3) Wikiloc genellikle bir gün sonra doğru irtifaya yakın güncelleme yapar ancak bu defa 45 m civarında eksik ölçüm söz konusu.
4) 2100 m sonrası irtifaları HGM Küre kullanarak düzelttim.
5) Zirve noktası waypoint işaretinin en doğusunda yer alan zik zak ucudur.

Uyarılar;
1) Yol boyunca çok miktarda büyükbaş hayvan ve tek tük çoban var. Küçükbaş hayvan olmadığı için hiç köpek görmedik.
2) Neredeyse her yerde su kaynakları var ve 29 Haziran itibariyle tamamı akıyor.
3) 2200 m'ye kadar çok güzel bir zemin var. Tırmanış için sorun olmasa da bu irtifa sonrası çarşak zemin iniş için tehlike oluşturuyor.
4) Başlangıç için yeni yapılan maden yolunun takibi, asıl patikaya giriş için ipucu verecektir. Bu patika daha rahat ve su kaynaklarının doğrudan üzerinden geçiyor.
5) Kamp yerinin oldukça yakınına kadar normal bir araçla ulaşmak mümkün. Toprak yol oldukça iyi durumda.
6) Isparta - Atabey yolu gördüğün en güzel çift şerit yollardan birisi. Çok şaşırdım :)

Ulaşım;
Geliş; 265 km lik hat için Alanya - Manavgat - Aksu - Isparta -Atabey - Kapıcak - İkiceviz Mevkii (D400, D685, D330 - Atabey Yolu ) takip edildi.

Dönüş ; Aynı hat tersine kullanıldı.(Kapıcak - Atabey Yolu, D330, D685, D400)

Teşekkür; Bu rota için büyük ölçüde ekte yer alan Anemontrekking rotasını baz aldım. Gıyaben teşekkür ederim.

Ekip;

Hacıali Yüksel
Hüseyin Sezen
Hüseyin Türkeli
ve
Ben

1800 m irtifa

1700 m civarında yer alan söğüt ağaçlarından sola yani batıya dönen basit bir tarakayı takip ederek hızlıca yükseldi. Hemen üstte yer alan maden yolu asıl patikayı bozmuş. Biz doğal olması için bu yolu takip ettik ancak maden yolu sizi direkt olarak patika girişine götürecektir. Bu patika, kesintisiz olarak 2100 m irtifaya kadar takip edilebilinir.

Kaynak

1900 m irtifa

Koca Tepe ve Kalpaklı Tepe arasından Kuzeybatıya ilerleyen hat bu irtifada artık kuzeye dönüyor ve patikayı takip etmeye başlıyor.Karşınıza çıkan yalancı zirve sizi aldatmasın.

2000 m irtifa

Bu noktada artık Solda Baca Sırtı, sağda ise Baca Tepe kayalıkları var. Patika istikameti neredeyse kuzeydoğuya dönüyor ve pek çok su kaynağı üzerinden ilerliyor.

2100 m irtifa

Su kaynaklarının sonuncusunun hemen üzerinde yer alan bu irtifanın solunda İkizler Pınarı ilerisinde ise Balık Gediği var. Artık bu noktadan itibaren kuzeybatıya doğru tırmanış başlıyor.

2300 m irtifa

Giderek dikleşen tırmanış mevcut zemin yapısı nedeniyle fazla zorlayıcı değil. Sekiler halinde yükselmesi nedeniyle, sürekli ayakucuyla hamle yaparak kalfları yoran dik yamaç öncesi dinlenme fırsatı sunuyor. Yük artık baldırlarda.

2500 m irtifa

Kayalık, bol çarşaklı kaygan bir zemin. Tutunmak zor ancak dün yağan yağmur nedeniyle zemin yumuşak ve tırmanışı bir nebze kolaylaştırıyor. En dik çıkılan ve nefesleri kesen tırmanış bölgesi, dönüşte sık sık düşülen bu bölgeye dikkat.

2600 m irtifa

Çarşaklı kaygan zeminiyle kalfları yoran ve bir nedenden çok az oksijen olduğunu hissi veren bu irtifa en zorlandığımız yer oldu. Artık zirve Kuzey ufkunda ve bayrak direğini seçmek mümkün.

2700 m

Sırtta uzanan ve bir vaha gibi bizi çağıran kar balkonuna çok yakınız. Bulutların dağılmasıyla Eğirdir gölü ve Davraz Dağı kadraja giriyor. Çarşak yamaç zorlayıcı da olsa bir süre sonra sona erecek.

Sırt (2730 m )

Sırt hattına ulaşıp kuzeye dönüyoruz. Batı ufkunda Demir Tepe ve Senirkent seçilebiliyor. Çok uzakta, Güneydoğu ufkunda 9 gün vakit geçirdiğimiz dağın sırtında Cesuruz! Güçlüyüz ! Hazırız! yazısı seçiliyor.

Zirve (2798 m)

Sırtın sonunda kısa bir tırmanış sonucu ulaşılan zirve nefis bir manzaraya sahip. Tepede yer alan poligon taşı kırılmış ancak zirve defterinin de yer aldığı demir bayrak direği sağlam. Bayrak yok. Zirve oldukça sakin ve çok az rüzgar var. Kuzey ufkundan başlayarak saat yönünde seçilebilen belirgin noktalar; Eğirdir Gölü, Gelendost, Dedegöl, Eğirdir, Davraz, Isparta, Ağlasun Akdağ, Atabey, Uluborlu Ovası. Dönüş yolunda rastladığımız ve bir müddet hasbıhal ettiğimiz Burdosk üyelerinin faaliyetlerinin başarılı geçtiğini umut eder, selamlarımızı iletiriz.

• Photo of fortunania
    fortunania Jun 30, 2019

Good job. Looks like it was very beautiful trip.

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ Jun 30, 2019

Thank you :)

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jun 30, 2019

Çok güzel bir tırmanış rotası. Bol sulu ve görsel olarak tatmin edici. Çok keyf aldık.

• Photo of tancel
    tancel Jul 2, 2019

Burdosktan size de selamlar. Zirve çıkışımızı sorunsuz gerçekleştirdik. Zirveden batı yönüne bakınca görülebilen Isparta nın kuzey batı istikametinde Burdur Gölünü de görebilirsiniz. Gölün güney tarafı Burdur şehir yerleşkesidir. Bir daha ki çıkışınızda daha dikkatli bakmanız temennisiyle, Burdosktan yeni etkinliklerinizde başarılar dileriz.

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ Jul 3, 2019

Temenniler için teşekkür ederim. Bir daha ki çıkışta ilk bakacağımız istikamet orası olacak. Saygılar :)

• Photo of dantelk
    dantelk Jan 17, 2020

Rotayı yürümedim ama fotoğraflarınız, edebi diliniz, ve sıkı rotalarınız ile oldukça etkileyici sonuçlar alıyorsunuz, kayıtlarınıza bakmak çok keyifli. :)