بَرَزی به دره گپ

January 7, 2022
January 2022

near Āb Anjīr, Fars (Iran)

طبق قرار قبلی دو روز تعطیلی آخر هفته رو با یک برنامه خوب و پر هیجان تبدیل کردیم به یکی از بهترین روز دی ماه بعد از اینکه خودمون رو به روستای آب انجیر که در همسایگی روستای خادر هست رسوندیم از مسیر پشته خودمون رو به برزی روسوندیم‌ که البته با شیب زیاد اول راه مواجه شدیم بعد از صرف صبحانه مختصر مسیر رو به سمت سر کوه ادامه دادیم مسیر با پوشش گیاهی جرگه و بنه و در ارتفاعات سرو کوهی بسیار دیدنی و عالی بود بعد از سوار شدن بر خط و راس با سرقدم های هر چه بلند تر به سمت غرب شروع به حرکت کردیم در مسیر از بالای دره ها و قله های زیبایی گذر کردیم ظهر بالای نه دره با خوردم مقداری تنقلات انرژی دوباره گرفتیم اگر می‌خواستیم برای نهار بمانیم به مقصد که شوخوس بود نمیرسیدم و چون سه آدرس متفاوت داشتیم باید هر سه مکان رو می‌دیدم تا نهایتا بهترین را برای شب مانی انتخاب میکردیم محل اول رو دیدیم در سر کوه با وجودی که پتو داشت و دیواره ها با گونی پوشیده شده بود تأیید نشد و به سمت مکان دوم حرکت کردیم بعد از یک ساعت پیاده روی مکان دوم را پیدا کردیم که آنجا هم به دلیل این که آفتاب گیر نبود و جای زیادی هم نداشت دوستان تایید نکردند و در نهایت به سمت مکان سوم حرکت کردیم و بعد از یک ساعت پیاده روی در ساعت ۳.۴۵,دقیقه به آنجا رسیدیم (نقطه شماره ۱۰)مکان بسیار پوشیده اجاق خوب سطح کاملا صاف و خشک شب را آنجا ماندیم نه سرد شد و نه باد به داخل می‌آمد بهترین شوخوس این منطقه هست روبروی لیسه آب چابرف . صبح بعد از بیدار شدن مسیر را به سمت چنگ چاه برف (سرکوه) ادامه دادیم و بعد از این که به قله رسیدیم آب از سنگاب ها(شماره۱۳) برداشتیم و از مسیر سر کوه خودمون رو باز به سمت غرب جلو کشیده و به سمت دره گپ به جلو حرکت کردیم از چاه برف ها دیدن کردیم و نهاری مختصر خوردیم .بعد از نهار با رسیدن به مجاورت گودالله دون شروع به کم کردن ارتفاع کردیم و از پشته مجاور دره گپ به سمت پایین حرکت کردیم در مسیر عجله ای نداشتیم و با صبر و حوصله هر چه تمام تر مسیر رو طی کردیم در اواسط راه کمی از دره گپ جدا شدیم که در دره های کوچک گرفتار نشویم و خودمون رو به سمت پشته مشکون متمایل کردیم و در نهایت خودمان را به پایین کوه رساندیم .( توجه مسیر نیاز به آمادگی جسمانی عالی دارد حتما با راهنما این مسیر رو طی کنید مسیر اصلا مناسب فصل گرم سال نیست.)سعید عبیری . محسن کاظمی حمید جنابزاده مهدی ارسلانپور

PictographMountain hut Altitude 8,164 ft

PictographMountain hut Altitude 7,724 ft

Fountain

PictographMountain hut Altitude 7,422 ft

PictographMountain hut Altitude 7,930 ft

در قدیم در این سازه ها برف رو ذخیره میکردند . برای تابستان می‌آوردند بازار و می‌فروختند