Balandrau (2585m) per la via directa (Canal Occidental de Glaç)

Photo ofBalandrau (2585m) per la via directa (Canal Occidental de Glaç) Photo ofBalandrau (2585m) per la via directa (Canal Occidental de Glaç) Photo ofBalandrau (2585m) per la via directa (Canal Occidental de Glaç)

April 13, 2024
April 2024

near Queralbs, Catalunya (España)

Ascens a l'emblemàtic pic del Balandrau (2.585m), per l'anomenada Canal Central, un recorregut molt vertical que venç 700m de canal en poc més de 1km. El desnivell acumulat total és considerable i, tot i que sense neu, no és un recorregut difícil, sí és exigent i requerirà una mica d'experiència en terreny pedregós i sentir-se còmode grimpant.

El vessant NW del Balandrau és la seva cara més escarpada i alpina i és una de les millors opcions per practicar alpinisme a tota la vall del Freser.

Faig la canal a prinicipis d'abril amb l'esperança de trobar-hi neu i calçar grampons, però ja només quedaven 4 clapes que les vaig superar fàcilment pels marges. En condicions hivernals, les pendents solen ser de 45º-50º, amb algunes alternatives (evitables) de major verticalitat.

El descens és el camí que porta direcció Queralbs i que pot ser perdedor si es va amb presses o hi ha mala visibilitat; passat el mirador de l'Atalaiador, s'ha de travessar un bosc on el sender perd claredat i no hi ha marques.

Ressenyes canal a:

PictographWaterfall Altitude 4,213 ft

50m més abaix, bifurcació 3 canals.

De les 3 canals, agafo la de l'esquerra (marques roges), la menys vertical. La del mig és factible (pas de 3) i va a parar al mateix lloc. La de la dreta no ho sé.

Balandrau (2585m)

Virar a oest

PictographRisk Altitude 7,394 ft

Atalaiador

A partir d'aquí, hi ha un tram de bosc sense senyals, i sender poc clar. Fàcil perdre el camí!!