Bağarcık/Latmos Zirve/Bağarcık

April 2, 2017
April 2017

•   4.3 1 review

near Bağarcık, Aydın (Türkiye)

Saat 09:00 civarlarında Söke İlçesinden hareket ederek, saat10:00 sıralarında Bağarası Mahallesine ulaştık. Bağarasında yaptığımız kahvaltının ardından Bağarası/Aslanyaylası/Sofular/Demirçay/Çavdar üzerinden saat:11:10 civarlarında Bağarcık Mahallesine ulaştık. Aracımızın okulun yan kısmına park ederek son hazırlıklardan sonra yürüyüşe başladık. Okulun yaklaşık olarak 100/150 metre üst kısmında bulunan su deposunu geçtikten sonra sola doğru belirgin bir patika kendisini gösteriyor. Patika üzerinde parkur kırmızı/beyaz boyalar ile işaretlenmiş fakat bu işaretleri takip ederek giderseniz Latmos zirveye gidemezsiniz. 5 yada 6 ncı kilometrelerde yaklaşık 850 rakımlarda iken sol tarafınızda gördüğünüz düzlük ve çukur alana ulaşmanız gerekli. Oradan da dere yatağına paralel olarak giden patikayı bulup zirve yoluna girebilirsiniz. Zirvenin hemen altında düzlük bir plato alanında yemek ve dinlenme molası veriyoruz, burada su kaynağı mevcut. Çanta ile yürüyenlere tavsiyem çantalarını bura da bıraksınlar yada ortaklaşarak tek çanta yapsınlar. Bıraktığınız çantalarınızı emniyete alın yoksa meraklı keçiler yiyecek kokusunu alıp zarar verebiliyor. Çantaları neden bırakın dediğime gelirsek zirveye çıkılan kanyonda bir baca geçişi var, normal bir insan ancak sığıyor. Kilolu etli butlu, kalıplı birileri bayağı zorlanıyor ki çanta ile geçmek işi çok zorlaştırıyor. Ortalama olarak 1 saat içinde çanta bırakılan alandan zirveye çıkılıp, dönülebiliyor.
Biz bu yürüyüşte 3 kişi olduğumuz için hızımız yüksekti fakat az öncede bahsettiğim gibi kral yolu denen kırmızı/beyaz işaretli olan patikayı takip ederek gidince ve sonradan zirve ile gittiğimiz yönün alakasız olduğunu görünce durumu fark ederek yeni bir rota arayışı ile kendimizi dere yatağında kocaman kayaların üzerinde zıplarken bulduk. Dönüş yolumuz ise hatasız tamamen patikadan oldu. Zora yakın bir faaliyet, doğa muntazam, mutlaka görülmeli derim.

• Zozaydin Mar 13, 2019

Rotayı 17 yaşımdaki oğlumla birlikte iki kişi yürüdük. Gerçekten zora yakın bir rota. Yol bazı yerlerde kayalık arazi yapısı yüzünden labirente dönüşebiliyor, özellikle bizim gibi zaman zaman rotayı kaybettiğinizde. Bacada bizi neyin beklediğini bilmiyorduk. Görünce kilolu olmasam da iri yapılı biri olarak geçemeyeceğimi düşünüp hayal kırıklığına uğradım. Ama denedik ve başardık. Ancak kilolu birinin geçmesi mümkün değil. Bizim gibi rehbersiz ve ilk defa rotayı yürüyeceklere tavsiyem çok dikkatli olmaları, zaman zaman teknik zorluk gerektirmese de kaya tırmanışı yapmak zorunda kalabilirsiniz. Baca çıkışından sonra zirveyi oluşturan kaya kütlesine el ve ayaklarımızın üzerinde tırmandık. İniş, genel kural, daha zor.
    Ayrıca dönüş rotasında rahatlıkla ilerlerken 14,6 . kilometrede patikanın birden iri kaya kütleleriyle kesildiğini göreceksiniz. Paniğe kapılmayın, kaya kütlesini tırmanıp öbür tarafta rotayı tekrar bulmanız gerekiyor.
    Gerçekten zor, yorucu ama çok güzel bir yürüyüştü. Didim_09'a teşekkürler.