Athamanika Ori, Matsuki-Kakarditsa 2429m ( Αθαμανικά Κακαρδίτσα )

Photo ofAthamanika Ori, Matsuki-Kakarditsa 2429m ( Αθαμανικά Κακαρδίτσα ) Photo ofAthamanika Ori, Matsuki-Kakarditsa 2429m ( Αθαμανικά Κακαρδίτσα ) Photo ofAthamanika Ori, Matsuki-Kakarditsa 2429m ( Αθαμανικά Κακαρδίτσα )

10 mi
April 16, 2018
April 2018

near Matsoúki, Epirus (Greece)

Viewed 1981 times, downloaded 73 times

Aθαμανικά Όρη, Ματσούκι-Κακαρδίτσα 2429μ.

Η κλασσική διαδρομή για την κορυφή της Κακαρδίτσας, υψηλοτέρας την Νοτίας Πίνδου, από την δυτική της πλευρά. Η παρούσα καταγραφή αποτυπώνει ανάβαση με ορειβατικό ski που όμως με εξαίρεση μικρή παραλλαγή, ακολουθεί το επίσημο σηματοδοτημένο μονοπάτι. Για την πραγματοποίηση της διαδρομής με χιονοκάλυψη, απαιτούνται γνώσεις κίνησης σε χειμερινό πεδίο. Νερό συναντάμε σε πολλά σημεία της διαδρομής, σε χειμάρρους, η πλειοψηφία των οποίων φέρει πόσιμο νερό (εποχικοί) . Ο βόρειος προσανατολισμός του τμήματος του βουνού που ακολουθεί η διαδρομή, καθώς και το σχετικά μεγάλο ύψομετρο της κορυφής, επιτρέπουν την επανάληψη της με ορειβατικό ski ακόμα και σε ύστερη περίοδο για το τελευταίο.

Συνολική απόσταση: 16.1 χλμ
Θετική υψομετρική: +1525μ.

Σύντομη Περιγραφή:

Ξεκινώντας από την πλατεία του χωριού του Ματσουκίου, κατευθυνόμενοι προς νότο, ακολουθούμε καλντερίμι που περνώντας από Νερόμυλο και γεφύρι καταλήγει στο παρεκκλήσι του Αγ. Αθανασίου. Στην συνέχεια, η διαδρομή ακολουθώντας την σήμανση σε μονοπάτι, κερδίζει ύψος σε όμορφη ράχη με αναβαθμίδες ( καθ' ότι η σημανση με κόκκινο spray πραγματοποιηθηκε από επάνω προς τα κάτω, δεν ειναι ιδιαιτέρως ευδιάκριτη. Για τον λόγο αυτό η γενική εικόνα που πρέπει να θυμόμαστε, είναι πως παραμένουμε επί της ράχης, ακολουθωντας παράλληλα στα αριστερά μας βαθιά ρεματιά ).

Το μονοπάτι προσεγγίζει χωματόδρομο σε υψόμετρο 1300μ και τον ακολουθεί, με νότια πάντοτε κατεύθυνση. Σύντομα συναντά μικρή συντόμευση στροφής του δρόμου σε μονοπάτι με σήμανση, ενώ συνεχίζοντας, ο δρόμος διασχίζει εποχιακό ρέμα, που αναλόγως με την ποσότητα της ροής, η δυσκολία διάσχισης του, ποικίλει.

Σε υψόμετρο 1630μ, συναντάμε σήμανση σε διάσχιση έτερου ρέματος και ανεβαίνουμε την κόντρα σε πλαγιά, εγκαταλείποντας τον χωματόδρομο. Ακολουθώντας την πυκνή σχετικά σήμανση, διασχίζουμε και πάλι το ρέμα και σταδιακά, η κλίση γλυκαίνει. Σε υψόμετρο 1850μ, προσεγγίζουμε ευρεία Λάκκα με στάνη που στέκει στην δυτική βάση του κύριου όγκου της κορυφής, σημείο ορόσημο για την διαδρομή, καθ΄ ότι οριοθετεί και την αλπική ζώνη του βουνού. ( στο σημείο αυτό καταλήγει και ο χωματόδρομος που ξεκινά από την βάση της κορυφής του Καταρραχιά, μεταξύ αυχένα Μπάρου και Ματσουκίου. ).

Η παρούσα καταγραφή στο σημείο αυτό αγνοεί την σήμανση και τραβερσάροντας σε πλαγιά Βόρεια της στάνης, κερδίζει ύψος μέχρι τα 2150μ. Εκεί, συναντά βράχινο λειρί. Ανεβαίνοντας την ράχη του, το ακολουθούμε σε εύκολο πεδίο. Σύντομα οδηγούμαστε στην κύρια δυτική ράχη της κορυφής. Συναντώντας και πάλι την σήμανση, ανεβαίνουμε την πλατιά ράχη και προσεγγίζουμε στην κορυφή. Ο υψομετρικός στύλος της τελευταίας, από τα μέσα του Χειμώνα, και μέχρι την ύστερη Άνοιξη, συνήθως βρίσκεται θαμμένος κάτω από όγκο χιονιού που καλύπτει την κορυφή.

Επισημαίνεται πως οι φωτογραφίες που συνοδεύουν την παρούσα δημοσίευση, αφορούν ανάβαση που πραγματοποιήθηκε με υψηλή συγκέντρωση ποσοτήτων Αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα αλλά και το ίδιο το χιόνι. Η ύπαρξη της τελευταίας δεν κολακεύει την αισθητική του τοπίου.

Γρηγόρης Τζομάκας

Kalnterimi

Καλντερίμι που οδηγεί μέχρι το παρεκκλήσι του Αγ.Αθανασίου.

Homatodromos-Monopati Diastavrosi

Σε υψόμετρο 1300μ το μονοπάτι τεμνίζει τον χωματόδρομο. Ακολουθούμε τον τελευταίο προς τα νότια μέχρι υψομέτρου 1630μ οπότε και τον εγκαταλείπουμε οριστικά.

PictographCar park Altitude 0 ft

Αναβαθμίδες με χώρους στάθμευσης. Η κλίση του δρόμου που διασχίζει το χωριό, καθώς και η έλλειψη λοιπών αρκετων άλλων χώρων, δεν επιτρέπουν την στάθμευση εύκολα σε άλλο σημείο . Στο σημείο αυτό ( εισερχόμενοι στο χωριό στα αριστερά ) συναντάμε 3 αναβαθμίδες με χώρους στάθμευσης.

PictographSummit Altitude 0 ft

Kakarditsa 2429m.

Η κορυφή της κακαρδίτσας, υψηλοτέρα την Νοτίας Πίνδου. Από τα μέσα του Χειμώνα και μέχρι τα μέσα Άνοιξης, ολόκληρος ο όγκος της καλύπτεται από όγκο χιονιού που κρύβει τον υψομετρικό στύλο.

Kiria Ditiki Rahi

H κύρια ράχη που οδηγεί στην κορυφή. Σήμανση. Ακολουθώντας την, οδηγούμαστε στην κορυφή.

Lakka-Stani Ktirio

Χαρακτηριστική στάνη στο κέντρο της Λάκκας στην βάση της κορυφής της Κακαρδίτσας. 1850μ.

Matsuki Platia

Λιθόστρωτη Πλατεία του Ματσουκίου. 1020μ.

Monopati Ag.Athnasios-Dromos 1300m

Ακολουθούμε το μονοπάτι που παραμένει πάντοτε επί της ράχης, διασχίζοντας αναβαθμίδες. Η σήμανση με spray, έχει πραγματοποιηθεί από επάνω προς τα κάτω. Τμήμα του Εθνικού μονοπατιού 01. Σε υψόμετρο 1300μ το μονοπάτι καταλήγει σε χωματόδρομο.

Monopati Dromos 1630m-Stani 1850m.

Σε υψόμετρο 1630μ, ο δρόμος συναντά μικρή ρεματιά όπου και πεσμένος μεγάλος βράχος. Σήμανση μας οδηγεί στο μονοπάτι που ανεβαίνει μέχρι την κορυφή της Κακαρδίτσας. Το μονοπάτι αρχικά κινείται νότια ( δεξιά ) του ρέματος και στην συνέχεια το διασχίζει και συνεχίζει στα βόρεια (αριστερά ) αυτού.

PictographBridge Altitude 0 ft

Neromilos Gefira

Ανακαινισμένα κτίρια Νερόμυλου και νεροτριβής δίπλα σε λιθόκτιστο γεφύρι. Έναρξη μονοπατιού, Συνεχίζουμε στο καλντερίμι που ολοκληρώνεται στο παρεκκλήσι Αγ.Αθανασίου.

Pareklisi Ag.Athanasios

Το παρεκκλήσι του Αγ.Αθανασίου.1055μ. Θέα προς το Ματσούκι. Το γκαλντερίμι σταματά σε αυτό το σημείο. Συνεχίζουμε σε σηματοδοτημένο μονοπάτι που παραμένει πάνω στην ράχη.

Στο σημείο αυτό το μονοπάτι τεμνίζει τον χωματόδρομο που έρχεται από την βάση του Καταρραχιά ( μεταξύ Αυχένα Μπάρου και Ματσουκίου ). Περίφραξη στάνης. Το σηματοδοτημένο μονοπάτι συνεχίζει προς νότο προκειμένου να πιάσει την Ράχη, στην συγκεκριμένη καταγραφή συνεχίζουμε σε τραβέρσα προς τα ανατολικά.

Φυσικό μπαλκόνι με μεταλλικές ποτίστρες. Αποκτούμε οπτική επαφή και πάλι με την κορυφή.

Diashisi Rematos

Στο σημείο αυτό, ισχυρό ρέμα διακόπτει την χάραξη του χωματόδρομου. Ανάλογα με τον όγκο της ροής η δυσκολία της διάσχισης του ποικίλει. Πόσιμο νερό.

Rematia

Φαρδιά ρεματιά που οδηγεί στην Λάκκα της Στάνης. Σε συνθήκες χιονοκάλυψης ευχάριστη κατάβαση είτε με ski, είτε χωρίς.

Sintomefsi Dromu

Στο σημείο αυτό συντομευουμε τις στροφές του χωματόδρομου, από μονοπάτι με σήμανση, που ανεβαίνει όμορφη πλαγιά με διάσπαρτους βράχους.

Traversa

Σε συνθήκες χιονοκάλυψης εκτελούμε τραβέρσα με μέση κλίση, στην πλαγιά βόρεια της στάνης.

Vrahino Lιri

Βράχινο Λειρί σε υψόμετρο 2150μ. Ακολουθώντας την ράχη του σε εύκολο πεδίο, σύντομα, οδηγούμαστε στην κεντρική ράχη της κορυφής.