Ascensió al Pic de Tristaina (100 cims)

Photo ofAscensió al Pic de Tristaina (100 cims) Photo ofAscensió al Pic de Tristaina (100 cims) Photo ofAscensió al Pic de Tristaina (100 cims)

September 7, 2016
September 2016

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Aquesta ruta comença i acaba en el punt en que la pista asfaltada que porta a l'estació d'esquí d'Ordino/Alcalís acaba. ( de fet la pista continua però està sense asfaltar)
Ruta molt curta en la que hem optat per seguir, majoritàriament, el mateix itinerari de pujada i de baixada. La ruta no té cap dificultat tècnica especial, ni una gran distància (8 km.) ni un gran desnivell ( 800 metres de pujada), ni presenta cap dificultat d'orientació ( quan es camina per camins aquests rstàn molt ben definits i quan s'avança per la part final de l'ascensió entre bolca de roc aquests acostumen a tindre forçes marques rodones de color groc, que ens ajuden a identificar per on es recomanable pujar) Sembla doncs que aquesta ruta es podria qualificar de fàcil. Perquè no ho faig?.
La considero moderada per dos motius. El primer es a causa de la concentració del desnivell en uns pocs centenars de metres doncs es superen més de 400 metres de desnivell en 1,3 km. de distància. La gent que té poca preparacio física ha de tindre molt clar aquest factor. Pujaràn però a un ritme molt baix.

El segon motiu té a veure amb el fet de que la part final tant de pujada com de baixada té molts punts en que es necessita fer servir les mans per progressar. No hi ha cap problema tècnic ja que la pedra es segura i els punts per on agafar-se son segurs. Una vegada més, la gent poc acostumada a aquesta manera de progressar i sobretot amb aquests desnivells, ha de vigilar si té por o vertigen.

Que cap lector s'espanti, la ruta té dificultats però no n'hi ha cap que fassi impossible de fer-la si es té un mínim estat físic i s'està acostumat a caminar aquestes distàncies i desnivells semblants.

Estéticament la ruta es molt maca. Per un costat aviat es poden veure els estanys del circ de Tristaina i un cop fet l cim es possible de veure, aquests mateixos estanys per un costat del cim i l'Estanh Forcat per l'altre. La veritat es que la ruta es molt bonica.
A més la part final de la pujada, i el començament de la baixada, al demanar de grimpar ha donat un tc d'emoció que ens ha ajudat a disfrutar encara més de la ruta.

Un punt d'interés adicional es el fet de que el Pic de Tristaina de 2.878 mts. d'alçada es un dels pica que integren la llista dels 100 Cims de Catalunya.

Camí ben definit, sense cap desnivell significatiu fins ara

PictographLake Altitude 7,621 ft

PictographLake Altitude 7,639 ft

Vista d'aquest bonic estany

PictographLake Altitude 7,577 ft

Una altre vista d'aquest estany

PictographLake Altitude 7,541 ft

Una altre vista d'aquest llac

PictographLake Altitude 7,783 ft
Photo ofVista del Pic de Tristaina, de l'Estany del Més Amunt, de l'Estany del Mig i del camí que seguim Photo ofVista del Pic de Tristaina, de l'Estany del Més Amunt, de l'Estany del Mig i del camí que seguim Photo ofVista del Pic de Tristaina, de l'Estany del Més Amunt, de l'Estany del Mig i del camí que seguim

PictographLake Altitude 7,903 ft

PictographLake Altitude 7,991 ft

Llacuna Superior

Vistes d'aquesta petita llacuna, quasi sense aigua

PictographLake Altitude 8,194 ft

Aquí ja pugem de valent

Estem a la part en que pendent es més forta i en que hem de fer servir les mans per assegurar la progressió

Continuem pujant, a vegades entre blocs de pedra.

Photo ofVistes des dela cresta que ens porta al cim Photo ofVistes des dela cresta que ens porta al cim Photo ofVistes des dela cresta que ens porta al cim

Vistes des dela cresta que ens porta al cim

Cim del Tristainia

La primera de les fotografies es de l'Estanh Forcat. La segona de la petita fita que hi ha al punt mes alt del Tristaina de 2.878 mts d'altitud

PictographLake Altitude 7,757 ft

Vist des del camí de baixada, diferent del de pujada al Pic del Tristaina

PictographLake Altitude 7,637 ft

PictographRiver Altitude 7,397 ft

• Photo of ramon planas vila
    ramon planas vila Jul 14, 2022

Cim molt maco. Una mica difícil. Em vaig quedar a 100 m perquè el Pinxo (el meu gos) es va bloquejar una mica

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jul 15, 2022

La veritat es que es tracta d’una zona molt bonica. La pujada al Tristaina la recordo com bastant dura, però tot i no fent cim, el paissatge ja justifica l’intent. Gràcies per la valoració