Photo ofAscensió al Pedra Picada pel dret i baixada pel coll de Fontetes i el camí ral de Toses - 8 Maig 2022 Photo ofAscensió al Pedra Picada pel dret i baixada pel coll de Fontetes i el camí ral de Toses - 8 Maig 2022 Photo ofAscensió al Pedra Picada pel dret i baixada pel coll de Fontetes i el camí ral de Toses - 8 Maig 2022

May 8, 2022
May 2022

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Ascensió al Pedra Picada (2.006 m) des de Castellar de n'Hug per la via directa (1h 35min) i tornada per l'antic camí ral de Toses a Castellar (1h 25min), amb un desnivell positiu d'uns 660 m.

Des del barri de la Ribera de Baix de Castellar de n'Hug (hi ha un pàrking per a cotxes), prenem el corriol creuant el pontet a l'esquerra de La Closa, tocant la casa de cal Nan. Seguim el torrent Gros, passant pel costat de la Depuradora i la font del Perer Xic (o Pere Xic, segons la discussió). Seguim unes fites de pedra per un sender pedregós i una mica aeri que va guanyant alçada per la dreta del torrent. Gairebé abans d'arribar a creuar la carretera de la Creueta, el sender es perd una mica. Tot i que està fitat amb piles de pedra, es pot pujar pel dret. Un cop creuada la carretera, no hi ha un camí ben fressat. Es puja pel dret travessant prats i boscos, sempre pujant i anant cap a la dreta. Es creua una pista que ve del coll Remoló i sempre amunt pels prats s'arriba primer al prat dels Estanys i seguint amunt, al Pedra Picada (2.006 m). La tornada es pot fer desfent el mateix camí.

Aquest cop la tornada l'hem fet diferent per fer la ruta circular i més interessant. Des del cim, hem baixat per la carena en direcció al coll de la Creueta seguint les marques vermelles de la ruta de l'Ermità, fins a la collada de Fontetes (1.875 m). D'allà hem anat baixant i flanquejant fins anar a trobar una cleda per animals, el Serrat del Parrot, a tocar de la pista d'abans. En aquest punt hem cercat el camí ral de Castellar a Toses, marcat amb algunes fites el primer tram. Es passa pel la font del Ginebrar, on hi ha un abeurador i poc després es creua la carretera, en la que pugem una quants metres, uns 8 - 10, fins a trobar en l'altre costat les fites que marquen la continuació del sender. El sender està ben fressat, marcat amb fites i amb uns senyals grocs, una mica esborrats. La pega ha estat que com hi passa poca gent, en un revolt l'hem trobat tapar d'ortigues i gatoses, pel que hem hagut d'improvisat un bypass baixant pel dret i pujant de nou. Cal passar la desbrossadora per netejar el camí. Un cop retrobat el corriol a l'altura de Les Omes i la font del Raig, ja l'hem seguit fins al final, on s'acaba a la carretera de la Ribera a l'Erola de Castellar.