Ascensió al mont Ararat (5.137 m)

December 5, 2023

near Çevirme, Ağrı (Türkiye)

Des del punt de sortida d'Ellis, on s'arriba des de Dogubayazit per carretera i pista, vam emprendre l'ascensió a aquest volcà llegendari (diu l'Antic Testament que és on Noè va tocar terra amb la seva arca), sostre de Turquia, tot i que Armènia considera seva aquesta muntanya i és també important per a l'Iran.

Punt de sortida d'Ellis

Arribem fins aquí amb tot terrenys des de Dogubayazit per carretera i pista en mal estat. Comencem a pujar cap al camp 1.

PictographCampsite Altitude 10,593 ft

Camp 1

Aquí, per damunt dels 3.000 m, hi passarem dues nits abans de pujar al camp 2.

Punt assolit el dia d'aclimatació

Aquest dia és d'aclimatació. Pugem des del camp 1 fins a 4.000 m, no gaire lluny del camp 2. Tornem al camp 1.

PictographCampsite Altitude 13,626 ft

Camp 2

Emprenem l'ascensió al camp 2 entre pedregars immensos de roques volcàniques. Els cavalls pateixen per transportar la càrrega. Instal·lem el camp 2 en unes terrasses summament precàries.

Cim del mont Ararat (5.137 m)

Ens llevem ben d'hora, a la 1 h de la nit, per sortir a les 2 h cap al cim de l'Ararat. La major part de l'ascensió la fem de nit. A la part final, quan som a la glacera, se'ns fa de dia. Un dia inoblidable. Després baixem al camp 2 i al camp 1.

Punt de sortida d'Ellis

Passem la nit al camp 1 l'endemà tornem al punt de sortida d'Ellis.