Ascensió a la Punta Rossa della Grivola des del refugi Vittorio Sella

Photo ofAscensió a la Punta Rossa della Grivola des del refugi Vittorio Sella Photo ofAscensió a la Punta Rossa della Grivola des del refugi Vittorio Sella Photo ofAscensió a la Punta Rossa della Grivola des del refugi Vittorio Sella

August 31, 2023
August 2023

near Valnontey, Valle d’Aosta (Italia)

Ascensió a la Punta Rossa della Grivola des del refugi Vittorio Sella, pujant i baixant pel mateix camí (la ruta més concorreguda i directa).

La ruta comença al propi refugi, seguint el camí cap a l'oest, en lleugera tendència ascendent. El camí no presenta cap dificultat d'orientació, ja que transcorre ben marcat a través d'un prat herbós, fins creuar per un pont un petit torrent. Seguim pel camí i poc després agafem el trencall de la dreta, cap al coll della Rossa.

A partir d'aquest punt el camí comença a pujar, fent unes Z molt marcades, durant les quals vam tenir la sort de veure molts ibexs (creuem un rieriol abans d'un flanqueig, l'últim que veurem durant la ruta). Arribem al coll i el travessem, baixant una mica per la falda de la muntanya, per un camí no tant ben marcat, però sense pèrdua.

Un cop vorejada, comencem a pujar per la cresta (sense exposició ni passos complicats) , mantenint la glacera del Trajo sempre a la nostra dreta, tot i que en alguns trams no la podrem veure. Resseguim la cresta, seguint el camí marcat, fins arribar al cim, on ens quedem una bona estona contemplant les vistes.

De baixada només queda desfer el camí (retallant algunes corbes) i preguntar-nos com pot ser que sigui tant fàcil i ràpid baixar, però en canvi sigui tant feixuga i lenta la pujada

PictographMountain hut Altitude 8,459 ft

Refugi Vittorio Sella

Gran refugi guardat (de principis de juny a finals de setembre) propietat del CAI, dedicat al fotògraf de muntanya Vittorio Sella

Trencall

Trencall, que agafem cap a la dreta (de pujada), seguint les indicacions cap al coll della Rossa

Colle della Rossa

Petita collada, que ens deixa veure la vall de Vermiana. Des d'aquí, seguirem flanquejant la base del cim

Punta Rossa della Grivola

Cim més alt de la ruta, amb vistes a la glacera del Trajo just a sota nostre i, cap al fons, diferents massissos dels Alps, com ara els del Gran Paraiso, Écrins, Mont Blanc, Cerví i Mont Rossa.