Ascens Tempestades

8 hours one minute
July 5, 2023
July 2023

near Sant-Nicolau dels Pontells, Catalunya (España)

Ascensió al Tempestades des de l'ivó superior de Llosás.

La ruta comença al costat de l'ivó superior de Llosás. Sense tenir molt clar el camí, comencem a caminar pel costat de la base de diverses cascades (es nota en les pluges de l'últim dia, cau molta aigua). Veiem una fita a mitja pujada i ens encaminem fins allà (abans, per sort, trobem el camí). Seguim pujant per un fort pendent d'herba, amb el camí ben marcat.

Després d'una llarga diagonal, quan sembla "suavitzar", el camí desapareix. Sempre veiem el cim al fons (a l'esquerra el Tempestades, a la dreta la cresta del Margalida). Hi ha multitud de fites, però no hi ha cap camí millor. En cas de dubte, anirem cap a l'esquerra, prop de l'aresta del Tempestades. Ara bé, això pot canviar molt en funció de la neu (nosaltres ens vam calçar grampons a cota 3100 de pujada i vam baixar amb ells fins a 3050).

El tram final sí que és altament recomanable fer-lo per les fites i el camí marcat (en el nostre cas, seguint el camí de baixada), ja que prop de l'aresta hi ha grans blocs que, tot i estar ben falcats, poden produir vertigen si mirem cap a la cara nord.

Per baixar n'hi ha prou amb desfer el camí. Ara bé, això és difícil ja que hi ha moltes fites i, tot i seguir-les en tot moment, vam baixar per una ruta totalment diferent a l'ascens. No és preocupant, però cal tenir-ho en compte de cara a abandonar material a mitja ascensió.

En general, els punts de la ruta son orientatius ja que el camí està poc marcat i pot dependre de l'estat de la neu cada temporada.

Els temps son una mica lents, havíem d'anar a dormir a l'ivó i sabíem que anàvem sobrats de temps. En cas que sobri temps, és totalment recomanable baixar fins l'ivó gran de Llosás, amb les seves espectaculars parets.

PictographOvernight Altitude 8,248 ft

Ibonet de Llosás

Petit ivó (el més alt de la vall), al costat del qual surt la ruta d'ascensió al Tempestades. Dormirem dues nits al seu costat, dins dels parapets de pedra

Tempestades

Cim culminant de la ruta, amb vistes cap al massís del Vallibierna (sud), cim de l'Aneto (oest) i Margalida-Russell (est) i al nord la zona del Plan d'Aigualluts (coberta per un mar de núvols)