Ascens al Gran Paradiso (4065m), Vall d'Aosta (Itàlia)

Photo ofAscens al Gran Paradiso (4065m), Vall d'Aosta (Itàlia) Photo ofAscens al Gran Paradiso (4065m), Vall d'Aosta (Itàlia) Photo ofAscens al Gran Paradiso (4065m), Vall d'Aosta (Itàlia)

one day 18 minutes
June 8, 2022
June 2022

near Maisonasse, Valle d’Aosta (Italia)

Ascens des de la localitat de Pont (Vall d'Aosta) fins al cim del Gran Paradiso. Nosaltres ho varem fer en dos trams fent nit al refugi Victorio Emmanuel II (foto) (Ds + 750) i a l'endemà des de aquest punt fins el cim (Ds +1350) i baixada del tirón fins el cotxe (Ds - 2100).

Es tracta un 4 mil fàcil que es pot complicar, com tota la muntanya, en funció de la meteorología. Tan sols el darrer tram, els últims 30 de desnivell fins cim són un pèl més exposats i delicats havent, per aquest motiu, grapes a la pared per poder assegurar la teva progressió.

A dalt ens espera la Madonna del Gran Paradiso impassible veient el pas del temps i dels alpinistes amb unes vistes de vertígen que nosaltres no vàrem podem gaudir per la boira amb nevada inclosa que ens va caure.

Molt i molt recomenable per saborejar l'alta muntanya i un 4 mil dels Alps!