Photo ofΑρτεμίσιο (Καρυά, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Κωνσταντίνος, Χτένια, Μαλεβός 1771m, Artemisio Mountain Running, ύψωμα 1474m, Καρυά) Photo ofΑρτεμίσιο (Καρυά, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Κωνσταντίνος, Χτένια, Μαλεβός 1771m, Artemisio Mountain Running, ύψωμα 1474m, Καρυά) Photo ofΑρτεμίσιο (Καρυά, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Κωνσταντίνος, Χτένια, Μαλεβός 1771m, Artemisio Mountain Running, ύψωμα 1474m, Καρυά)

8 mi
February 10, 2024
February 2024

near Kariá, Peloponnese (Greece)

Κυκλική διάσχιση στο Αρτεμίσιο με αφετηρία το χωριό Καρυά, ανηφορίσαμε αρχικά στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, συνεχίσαμε προς το εκκλησάκι του Αγίου Κωνσταντίνου, κινηθήκαμε προς την αρχή της ομαλής ράχης η οποία μας οδήγησε στα Χτένια Αρτεμισίου, περπατήσαμε τα Χτένια σύμφωνα με την κόκκινη σήμανση, ανεβήκαμε στην κορυφή Μαλεβός, κατηφορίσαμε από την κλασική διαδρομή προς τη διασταύρωση για Νεστάνη και ακολουθήσαμε το ίχνος του Artemisio Mountain Running προς την Καρυά περνώντας από διαφορετικά μονοπάτια που δεν γνωρίζαμε πριν τη χάραξη του αγώνα τρεξίματος...

Η διαδρομή είχε μέτριο προς υψηλό βαθμό δυσκολίας λόγω της αθροιστικής ανάβασης που ξεπέρασε τα 1200 μέτρα, η κίνηση στα Χτένια του Αρτεμισίου ΔΕΝ είναι δύσκολη για έναν ορειβάτη με μέτρια εμπειρία, ΑΛΛΑ απαιτεί προσοχή σε 2 σημεία κατά τη γνώμη μου: α) στο λούκι με το σαθρό πεδίο β) στο τελευταίο πέρασμα κάτω από την κορυφή Μαλεβός όπου υπαρχει και μόνιμη ασφάλεια πρόσφατα τοποθετημένη (βλέπε waypoints). Η συνολική απόσταση περιορίστηκε στα 13 χιλιόμετρα, αλλά ήταν χορταστική από εικόνες και εντυπώσεις στο μυτερό βουνό της Πελοποννήσου...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από το χωριό Καρυά έως τον Προφήτη Ηλία όπου ουσιαστικά γίνεται το ζέσταμα για τη συνέχεια της ανηφορικής διαδρομής. Δεύτερο στάδιο το πέρασμα από τον Άγιο Κωνσταντίνο και η ανάβαση στην ομαλή ράχη έως το σημείο όπου ξεκινούν τα Χτένια. Τρίτο στάδιο η πολύ ενδιαφέρουσα και άγρια διαδρομή στα Χτένια Αρτεμισίου και η ανάβαση στην κορυφή Μαλεβός. Τέταρτο στάδιο η κατάβαση από την κλασική διαδρομή έως τη διασταύρωση για τη Νεστάνη. Πέμπτο στάδιο η τελική επιστροφή στο χωριό Καρυά, ακολουθώντας σε πολλά σημεία το ίχνος του Artemisio Mountain Running...

Ο καιρός ήταν φθινοπωρινός με το νοτιοδυτικό άνεμο να φτάνει σε ένταση έως και 5 μποφώρ σε λίγα σημεία ή κάποια περάσματα. Οι αραιές νεφώσεις μας προστάτεψαν από τον ήλιο στα γυμνά σημεία του βουνού και διατηρήθηκαν όλη την ημέρα. Ψύχρα συναντήσαμε πάνω από τα 1500 μέτρα υψόμετρο, ενώ κάποιες πεισματάρες χιονούρες επιβίωσαν τις ανοιξιάτικες θερμοκρασίες της εβδομάδας που πέρασε... Η διαύγεια ήταν αρκετά καλή.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν όλη η διαδρομή πάνω στα Χτένια του Αρτεμισίου με την άγρια ομορφιά τους αλλά και τα σταθερά πατήματα. Κατά τη γνώμη μου μόνο 2 σημεία χρήζουν προσοχής (το λούκι και το τελευταίο πέρασμα πριν την κορυφή Μαλεβός). Η υπόλοιπη διαδρομή στα Χτένια είναι άνετη και χωρίς τεχνικές δυσκολίες για έναν ορειβάτη με μέτρια εμπειρία. Πολύ καλή η θέα από την κορυφή Μαλεβός!

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,5 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 4 ώρες και 42 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 13 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.

PictographTree Altitude 2,997 ft

Λάκα

PictographRisk Altitude 5,329 ft

Χτένια Αρτεμισίου

Μερικές στιγμές στα Χτένια Αρτεμισίου... Η διαδρομή στα Χτένια έχει αρκετά καλή σήμανση και κατά τη γνώμη τα σημεία που απαιτούν προσοχή είναι μόνο δύο. 1) Ένα λούκι με σημαντική κλίση και σαθρό πεδίο 2) Ένα πέρασμα λίγα μέτρα πριν την κορυφή που θέλει 2-3 γερά πατήματα...

Διασταύρωση μονοπατιών

PictographRisk Altitude 5,510 ft

Λούκι

Κατά τη γνώμη μου το λούκι αυτό είναι ένα από τα δύο σημεία που χρειάζονται την πλήρη συγκέντρωση του ορειβάτη στα Χτένια Αρτεμισίου... Ένας μέτριος σε εμπειρία ορειβάτης θα το περάσει χωρίς σημαντικές καθυστερήσεις...