آرارات قله اگری داغی

February 11, 2020
February 2020

near Eliköy, Ağrı (Türkiye)

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم¬پزشکی کرمانشاه متشکل از آقایان پُردلی،منتظریانی ، داهیم ، خنجری ،عبدی ،خزایی ،کاکایی،رستم-آبادی دکتر شیبت¬زاده،نامدار شکری،علیرضا حیدری،اصغر کیانی،مجید لرستانی،مظاهری،آزادی،ونوذر محمدی از تأمین اجتماعی رأس ساعت 15/00 تاریخ 1390/06/05 ازساختمان شماره یک دانشگاه با اتوبوس دولتی به مناسبت عید سعید فطر با هدف انجام اولین صعود برون مرزی قله 5137 متری آرارات(کشور ترکیه) حرکت کردند، اول وقت روز بعد به مرز بازرگان رسیدند از آنجایی که صعودمذکور با هماهنگی شرکت خدمات کوهنوردی اطهر به مدیریت آقای احد پرتوی تدارک شده بود در مرز بازرگان آقای ناصر بلوری بعنوان راهنما و دو نفر کوهنورد از گرگان به اسامی رهنما و ایمن¬طلب¬قومنی به گروه مذکور ملحق گردید پس از عبور از مرزکشور در هتل اصفهان شهر دغوبایزید (ترکیه)مسقر شدند صبح روز 1390/06/07 با وسیله نقلیه به ارتفاع 2200متری جابجا شدند بعدازظهر در منطقه 3200 متری چادر برپا نمودند روز بعد تا منطقه 4200متری کوهنوردی ادامه یافت پس از چند ساعت استراحت رأس ساعت 12/20 با توکل به خداوند حرکت منسجم گروهی 19 نفره به سمت قله دائم برف ویخی آرارات ادامه یافت طی مسیر، سنگهای شکننده ، شیب¬های تند، نفس¬گیر، برف ویخ نتوانست مانع از عبور گروهی 19 نفره بشود بالاخره رأس ساعت 15/30 قله آرارات ترکیه توسط گروه فتح گردید و اعضاء محترم گروه کوهنوردی پس از بجای آوردن ذکر خداوند و ابراز خوشحالی بعنوان یادگاری شروع به عکسبرداری و تهیه فیلم از فتح پر افتخار خود در آن وضعیت جوی بسیار مطلوب نمودند.حرکت بازگشت به سمت ارتفاع 4200 در ساعت 16/45 شروع شد شب در کمپ فوق با آسمانی مملو از ستاره که مصادف با شب عید سعید فطر هم وطنان عزیزمان اعلام شده بود سپری گردید روز بعد حرکت به سمت هتل اصفهان شروع شد و در نهایت در تاریخ 1390/06/10)بوسیله اتوبوس دربستی کرایه) حرکت از مرز به سمت کرمانشاه شروع شد واول وقت روز بعد درب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کوهنوردان عزیزبدون هیچ گونه مشکلی از اتوبوس خارج شدندوسفر خاتمه یافت