Photo ofArinsal - Ref. Comapedrosa - Alt Comapedrosa - Estany Baiau - R. J.M. Monfort - E. Forcats - Ref. Pla de l'Estany - Arinsal Photo ofArinsal - Ref. Comapedrosa - Alt Comapedrosa - Estany Baiau - R. J.M. Monfort - E. Forcats - Ref. Pla de l'Estany - Arinsal Photo ofArinsal - Ref. Comapedrosa - Alt Comapedrosa - Estany Baiau - R. J.M. Monfort - E. Forcats - Ref. Pla de l'Estany - Arinsal

October 12, 2020
September 2020

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Ruta circular fent nit al Refugi de Comapedrosa. Feta el 22 i 23 de setembre.
Surto a mitja tarda i pujo cap al refugi, una hora i mitja de pujada, més o menys. Al refugi no hi ha ningú, només hi som el guarda, en Nico i jo. El temps no acompanya, però la llum és espectacular. L'endemà surto de bona hora i pujo cap a l'Alt de Comapedrosa. Hi ha boira i amenaça pluja, però el temps canvia i el dia s'arregla força. Quan arribo a l'Estany Negre, no el vorejo, sinó que agafo un corriol que surt a la dreta i pujo directament cap a la cresta. Espectacular el paisatge que mena fins a l'Alt de Comapedrosa. Des de l'Alt de Comapedrosa baixo a la Portella de Baiau i tot seguit, per un fort pendent, davallo fins a l'Estany de Baiau. Mentre vaig baixant, veig el refugi lliure Josep Maria Monfort, gran alpinista de Manresa mort el 21 de gener del 1979 a la Serra del Cadí. Em queda fora de la ruta, però decideixo arribar-m'hi com a petit homenatge a aquest gran escalador, ja que a la dècada dels setanta havia passat una setmana amb ell i tot el grup del Centre Excursionista de la Comarca del Bages al refugi d'Oulettes de Gaube. Hi faig les fotos de rigor i torno enrere cap al corriol que puja al Coll dels Forcats, tot un pedregar. Arribo al coll, baixo als Estanys Forcats, on trobo un grup de valencians --tret d'una noia de Solsona al cim del Comapedrosa, són les primeres persones que veig en tota la ruta. Des del coll fins a l'aparcament d'Arinsal hi ha gairebé 1400 metres de desnivell que es fan una mica pesats. Abans d'arribar a Arinsal, per això, passo per davant del refugi del Pla de l'Estany, lliure i molt bon conservat. A partir d'aquí ja es comença a veure algú. Resumint, una ruta fantàstica i solitària just als inicis de la tardor. Val a dir que tot i que factible, potser una mica llarga per fer-la en un sol dia, però el refugi del Comapedrosa bé es mereix passar-hi una nit.