Anie

April 24, 2014
April 2014

near Arette-Pierre-Saint-Martin, Aquitaine (France)

El cim d'Anie o Auñamendi és el primer cim en superar els 2500m d'alçada des del Cantàbric marcant el començament de l'alta muntanya del Pirineu. Tot i que està en territori Bearnès (França) és una muntanya de culte pels Bascos que fins i tot li han donat nom propi (Auñamendi). Si formés part d'Euskal Herria, desbancaria el títol oficial al cim més alt del territori al no molt llunyà Mesa de los Tres Reyes (Hiru Erregeen Mahaia) de 2444m.

Sigui com sigui, la seva forma piramidal sobresortint del immens altiplà calcàri de Larra és realment espectacular. Fins i tot es fa més senzill aconseguir el seu cim amb neu que passar l'autèntic calvari pètric e irregular que dificulta la progressió en el Karst de Larra a l'estiu.
La ruta més habitual d'accés surt del coll de la Pedra de San Martín o Coll d'Ernaz (1760m), travessant el karst de Larra que conté multituds de cavitats i escletxes de grans dimensions.