Alt Pirineu: Santuari de Montgarri - Tuc de Barlonguera - Refuge les Estagnous

Photo ofAlt Pirineu: Santuari de Montgarri - Tuc de Barlonguera - Refuge les Estagnous Photo ofAlt Pirineu: Santuari de Montgarri - Tuc de Barlonguera - Refuge les Estagnous Photo ofAlt Pirineu: Santuari de Montgarri - Tuc de Barlonguera - Refuge les Estagnous

July 7, 2020
July 2020

near Baguerge, Catalunya (España)

Variant de la primera etapa de la Pass'Aran.

Sortint del Refugi de Montgarri, ens dirigim al nord-est sguint les marques de GR (vermelles i blanques). El camí puja lleument fins que arribem a la vora del riu Porquer, on el seguirem uns metres en direcció nord per la seva vora esquera. En un punt creuarem el riu i deixarem el camí marcat per pujar la vessant en direcció nord seguint el Barranc deth Milh. Aquest punt no té camí marcat i hem d'anar buscant la millor manera de progressar entre matolls i arbustos. Més amunt, la vegetació s'obre i comença la tartera que puja fins al coll. En aquest punt s'ha d'anar amb molt de compte.

Una vegada arribem al coll, es pot veure el cim del Tuc de Barlonguera a l'oest, on ens dirigirem per fer cim i desfer el camí fins al coll. A partir d'aquí, seguirem tota la carena fins arribar al Tuc dera Gireta, on ens desviarem lleugerament a nord per canviar a la vessant francesa i baixarem fins arribar al Port de Barlonguère, des d'on descendirem cap a l'est fins a l'Ètang Long.

Voregem l'estany per l'esquerra, ajudant-nos de passamans fets amb cable d'acer , on descendirem, seguint el curs de l'aigua, fins arribar a l'Ètang Rond, uns 200m més avall. Voregem l'estany per la dreta uns metres, fins arribar a un cartell que ens marca la direcció del refugi. En aquest punt, girem a la dreta i comencen uns 350 metres de pujada fins arribar al Refugi les Estagnous on acabem l'etapa.

Dia 2: Refuge les Estagnous - Tuc Blanc - Santuari de Montgarri

Ruta completa: Santuari de Montgarri - Tuc de Barlonguera - Refuge les Estagnous - Tuc Blanc - Santuari de Montgarri

PictographMountain hut Altitude 5,420 ft

Santuari de Montgarri

El Santuari de Montgarri és una obra del municipi de Naut Aran (Vall d'Aran) inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. El Santuari de Montgarri, situat a l'extrem NE de la Vall, vora la Noguera Pallaresa, és format per l'església construïda el segle XVI, que té al costat diverses edificacions corresponents a l'antic hospital, la rectoria i la casa de l'administrador del santuari. La fundació del santuari sembla que remunta a principis del segle XII.

PictographRiver Altitude 5,653 ft

Arriu Porquer

Desviament a l'esquerra

Collada

Tuc de Barlonguera

El Tuc de Barlonguera és una muntanya de 2.802 metres que es troba entre els municipis de Naut Aran, a la comarca de la Vall d'Aran i França.

Tuc dera Gireta

El Tuc dera Gireta és una muntanya de 2.593 metres que es troba entre els municipis de Naut Aran, a la comarca de la Vall d'Aran i França.