Alt del Griu (2.874mts / Andorra) pujant per els Llacs d'Ensagents.

Photo ofAlt del Griu (2.874mts / Andorra) pujant per els Llacs d'Ensagents. Photo ofAlt del Griu (2.874mts / Andorra) pujant per els Llacs d'Ensagents. Photo ofAlt del Griu (2.874mts / Andorra) pujant per els Llacs d'Ensagents.

July 4, 2020
July 2020

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Bonica i entretinguda ruta per fer cim Alt del Griu, tot el camí és força fressat i evident i amb les típiques marques grogues dels camins andorrans, als trams rocosos però, les fites i marques escassegen i poden fer dubtar del millor pas per superar els blocs de pedra, aquests trams rocosos fan anar poc a poc i amb cura, això alenteix força el ritme de marxa, el mateix que al tram d'aiguamolls.
La qualifiquem de fàcil com alpinisme doncs no te cap pas perillós ni exposat, repeteixo, només els trams rocosos cal anar amb la llògica cura que exigeixen, molt recomanable portar ruta gravada o planell, les dades a Andorra es sobre paguen descaradament, un furt.
Les vistes i els paisatges i estanys durant tot el recorregut també alenteixen el ritme, valen molt la pena de gaudir-ne, s'ha de tenir en compte però la distancia i desnivell, cadascú és coneixedor de les seves possibilitats.
Excursió més que recomanable i en companyia de na Tresa, Isabel, en Gil i jo mateix, com sempre un plaer de companys.
Cim Alt del Griu està inclòs al repte dels 100cims de la FEEC, per accedir-hi només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Salut i bones rutes.

Zona de picnic a l'esquerra.

Senyalització vertical i panell informatíu.

Tot i l'indicació a esquerra de cim Alt del Griu nosaltres seguim a dreta (recte) cap a refugi i llacs d'Ensagents.

Anem trovant passeres als llocs més humits.

Seguim tram d'aiguamolls.

Refugi d'Ensagents.

Seguim a esquerra cap a Coll d'Entinyola.

Petit llac primer.

Llacs petits d'Ensagents.

Llac Gran d'Ensagents.

Coll d'Entinyola i vistes.

Avantcim.

Zona vèrtex Alt del Griu.

Cim Alt del Griu 2.874mts.

Cruïlla de camins.

Tornem a trobar camí de pujada (panell explicatiu).