Alt de Griu i Pic d'Ensangents des dels Cortals d'Encamp

Photo ofAlt de Griu i Pic d'Ensangents des dels Cortals d'Encamp Photo ofAlt de Griu i Pic d'Ensangents des dels Cortals d'Encamp Photo ofAlt de Griu i Pic d'Ensangents des dels Cortals d'Encamp

July 16, 2020
October 2019

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Bonica pujada a dos cims bastants desconeguts del cor d'Andorra: l'Alt de Griu i el Pic d'Ensangents, que emmarquen la vall del mateix nom i els llacs que l'omplen de vida. Una ruta assequible tot i el tram de carena que cal fer per passar un matí ben entretingut.
Aparquem al berenador dels Cortals d'Encamp, cap a la part alta de la carretera que puja per la vall veïna. Iniciem la pujada travessant el preciós bosc de Campeà, un paradís per trobar bolets tot i que no en vam veure cap. Seguim cap amunt per anar a remuntar per la via directa la pendent anomenada de les Pedrusques, on trobarem el que el nom indica. La forta pujada ens deixarà al petit cim previ de l'Aspa, des don ja veurem la resta de cims del dia.
Seguim fins a l'Alt de Griu, amb grans vistes a la part nord d'Andorra per baixar cap a la collada on trobarem uns enormes sergents de pedra que donen pas a l'agresta cara nord. Carenegem amb cura seguint les fites, no és especialment complicat però cal estar al cas de no desviar-se del camí marcat. Després d'una bona estona arribem al Pic d'Ensangents, on ja divisem la part oest d'Andorra i de fet, de tot el país.
Baixarem cal al coll de Pessons -que el separa del conegut cim amb el mateix nom- i iniciarem la baixada tot trobant el conegut Camí de l'Ossa, que seguirem un tram. Baixem fins al peu dels estanys d'Ensangents, que vorejarem pel nord i girarem per anar a trobar el refugi d'Ensangents. A partir d'aquí només ens queda baixar pel mig de la vall seguint el riu per tornar cap al nostre punt de partida i completar una bonica caminada pel cor d'Andorra.