Aladağlar 1.Gün - Dağevi, Karayalak vadisi, Emler zirve, Yedigöller kamp alanı

Photo ofAladağlar 1.Gün - Dağevi, Karayalak vadisi, Emler zirve, Yedigöller kamp alanı Photo ofAladağlar 1.Gün - Dağevi, Karayalak vadisi, Emler zirve, Yedigöller kamp alanı Photo ofAladağlar 1.Gün - Dağevi, Karayalak vadisi, Emler zirve, Yedigöller kamp alanı

July 28, 2022
July 2022

near Demirkazık, Niğde (Türkiye)

Yeşil Bursa Dağcılık İhtisas Spor Kulübü ( YEBUDAK) olarak bu yıl geleneksel olarak 9.gerçekleştirdiğimiz Aladaglar 5 günde 5 zirve faaliyetimizin ilk gününde saat 09:00 da Demirkazık köyünde bulunan 1600 rakımlı dağ evinde çeşitli illerden gelen 20 kişi buluştuk.
Dağ evinin önünde bizi rehberimiz Ramazan Bozkurt ve nakliye ve katır sorunumuzu çözecek olan Bilal üçer abi ve onun artık on yildir tanıdığımız oğlu Furkan bekliyordu.
İlk olarak sarılıp özlem giderdikten sonra yuklerimizi traktöre yükleyip traktör jeep ve Kango ile yola koyulduk.
İlk durağımız 1950 rakımda yer alan ve Demirkaziklar için ideal kamp yerlerinden birisi olan yeşil sulu ve bol miktarda insana alışık Gelengili (yer sincabı) Sokullupinar kamp alanı oldu.
Burada milli park görevlisine gideceğimiz yeri , günü ve rotayı bildirip giriş ücretini ödedik. ( Güzelleşmesi için pek birşey yapmadıkları aladaglarda kamp için çadır başı günlük 50 TL ücret talep ediliyor. )
Sonrasında daha yüksekte yer alan 2100 rakımdaki Bilal üçer abinin kamp alanına ulaşıp burada hazırlıklara başladık.
Kaydettigim bu rotanın ilk 6,5 km si araç yoludur. Burayı yürüyen de oluyor fakat biz tavsiye etmiyoruz...
Kamp çantalarımizi bu yükseklikte kayıtlara yüklenmesi için bırakıp zirve cantalarimiza hafif atıştırmalıklar, yetesiye su, ufak tefek giyecek ve gerekli olabilecek birkaç eşyayı yanımıza alıp Ramazan Bozkurt rehberliğinde ve Kadir Soyaltın artciliginda 11:00 gibi zirve yürüyüşümüze bütün gece yoldan gelmiş uyuyamamis dagseverler olarak başladık...
20 katılımcının 17 si baktığınız bu rotadan yani karayalak vadisi boyunca yürüyerek ilerlerken 3 kişilik daha hızlı ve güçlü grup sol taraftaki narpuz vadisi üzerinden körbogaza doğru dik ve az kullanılan hat üzerinden ilerliyerek önce 3500 rakımlı Bozkaya zirveye, sonra 3570 rakımlı Hürtepe zirveye çıkıp kulübümüze 2 zirve daha kazandırıp bizimle emler zirvede bulusacaklardi.
Bir saatlik bir yürüyüşle aladaglarda her vadide mutlaka bulunan kilit noktası kapıya vardık...
2500 rakımda artık kondisyonu zayıf olanlar belirginleşir geride kalmaya ve grubu yavaslatmaya başlamışlardı. Ramazan hoca ile daha önceden aldığımız karar doğrultusunda normalleri aynı tempo yürütme işini o halledereken daha ağır grubu arkadan ben getiriyordum. (Kadir Soyaltin)
Şehirde çok aşırı sıcakların uyarısının yapıldığı bu günlerde biz uzun kollu giysilerle yavaş bir tempoda bol bol su tüketerek yükselirken bizden çok sonra yola çıkan katirlar her dalım burada olmanın verdiği avantajla henüz 2700 rakimlardayen bizim iki katimiza yakın bir hızla yanımızdan gecip gittiler.
Bir katır ortalama üç kişinin kamp yükünü kamp alanina tasliyordu ve yükü bırakıp bazen oradal dinleniyor balzende geri dönüyorlardı. Demirkazık ve Çukurbağ köylerinde bu işi meslek olarak yapan aileler vardı ve hepside bu dağların, dağcıların kahrını ufak paralara çeken güzel insanlardı... Her kiminle gidersek gidelim bizlere herdaim yüzleri gulen ve yardımseverliklerinden hiç vazgecmeyen bu insanlardan Allah razı olsun....
15:00 gibi artçı grup olarak patikanın ikiye ayrıldığı mola kayasına ulaştık. Burası yaklaşık 3200 rakımda ve bu yıl ilk defa celikbuydurandan borularla su getirilmiş.
Yukarı doğru sağdan giderseniz karasay eznevit zirvelerinde ulaşmanız iki saatinizi alırken, soldan gidildiğinde önce celikbuyduran dağ geçidine oradan da ekler zirveye biraz dahauzun bir sürede ulaşabilir ve sonrasında Yedigöller platosuna inebilirsiniz...
Mola kayasinda epeyce kalıp yorulan arkadaşları iyice dinlendirip atıştırmalıklarımızı tukettikten sonra carsakta yükselip 16:00 gibi celikbuyduran 3300 rakımlı kamp ve çeşmeye ulaştık.
Fazla zaman kaybetmeden ilerliyerek 16:45 te 3400 rakımlı celikbuyduran Yedigöller dağ geçidi sırtına vardık.
Burada bir karar vermemiz gerekiyordu ve 2 kişi ( Gürkan ve Kerem) patikayi takip ederek daha fazla yorulmadan kamp alanına ulaşırken benimle kalan 5 kisiylede Enler zirve için soldan 300 metre daha yükselmek için ilerlemeye başladık.
18:00 de de artık grubun toplamda 18 kisisiyle birlikte emler zirveye ulaştık. Bozkaya tarafından gelen güçlü ekipte üçüncü zirvelerini bizimle birlikte yaptılar.
Mola sırasında grubun yenileri den kulüp üyemiz İbrahim sırt cantasini emlerin güney sirtlarindan uçuruma yuvarladi. Yanımızda ip olmadığı için çanta kurtarma operasyonunu başka bir güne erteleyip yine grubu ikiye bölerek güçlü grubu Oğlak kaya üzerinden kampa diğer grubuda ( benimde içinde yer aldığım) klasik rota üzerinden kamp alanına uğurladık..
Böyle yaparak hem kulübün zirve sayısını cogaltık, hemde hava kararmadan herkesi kamp alanına ulaştırmis olduk.
Toplamda yaya olarak 12 km civarında bir yol yürüdük ve 1700 metre yükseldik. Toplamda 4 zirve yaptık ve bunların hepsini hem uykusuz hemde 8-10 saat arasına sigdirdigimiz için faaliyetinin için oldukça zor diyebilirim. Zirvelere çok az çıkanlar için uygun olmayabilir. Bunun yerine ilk gün karayalakta kamp yapıp yukselebilirler yada celikbuyduran kamp alanını kullanıp buradan karasay eznevit, isimsiz, Kızılkaya, Yıldırım tepe gibi zirveleri yapıp sonrasında Yedigöller gecebilirler...
Patika çok belirgin ve net olduğu için kaybolma ihtimali çok zayıf, birkaç yerde su kaynağı ve bunun haricinde kar suları da bulunabilir.
Bir uyarıda wikilock rakimlari için; GPS cihazlari kadar güvenilir olmadığı akıldan cikarilmamali ve 50-100 metrelik sapmalar yapabileceği göz ardı edilmemeliki sonrasında sıkıntılar yaşanmasın...

Demirkazık dağ evinden altı yüksek araçla (Kango)önce sokullupinar kamp alanına sonra karayalak kamp alanına ulaşım sağlanabilir.

Tozlu jeep yolundan ilerliyoruz.

Gelincik kayaları

Katırcı Bilal Ücere ait kamp alanı... İster traktör ister arazi araçlarıyla buraya kadar gelebiliyorsunuz.

Doğa yürüyüşü tadında ilerleme başladı

Badim bugün çok yorulacak ...

Kapı başlangıcı. Vadiyi kapatan Kaya'nın sagindan zikzak çizerek carsakta yukseliyoruz.

Güneşin çok yakacagi belli, bu yüzden tüm koruma yöntemleri kullanılmalı

Hızla yükselme devam ederken mola kaymasına yaklaşıyoruz. Buradaki catraktan sağa gidersek eznevit ve kizilkayaya doğru çıkarız, sola gidersek celikbuyduran uzerinden emler yada goller bölgesine ulasabiliriz. ..

Bu dağın hatırladığım en yüksek kamp alanı, suyu hiç bitmiyor. Her daim buz gibi....

Celikbuyduran dağ geçidi... Buradan sola kıvrılıp yuksekirseniz aladaglarin en çok çıkılan emler zirvesine çıkabilirsiniz ya da kuzeydoğuda doğru alcalarak Yedigöller platosuna inebilirsiniz. Patikalar oldukça belirgin ve net.

Aladaglarin en çok çıkılan ve artık su yolu haline getirilen 3700 metre üstü çok bilinen dört zirvesinden birisi Emler zirve...

Emler zirvenin ilk inisinde carsaktan ve egimden dolayı çok dikkat edilmeli, on fakika sonrası ise bol carsakta keyifli inişe dönüyor.

Emler zirveden, aladagoarin en yüksek dağı olan 3767 rakımlı Kızılkaya zirvesi...

Yedigöller platosundan kuzeydoğuda yer alan ve bu ismi neden aldığı resimden belli olan kizilyar sırtları

Oğlak Kaya'nın vadiden görünüşü

Celikbuyduran dağ geçidinden sonra sağda kalan yedigöller burnu tepesi ve hemen altında pekte bilinmeyen( şu anda gorunmeyen) saklı göl

3100 rakımda oldukça geniş ve yeşil düzlükte yer alan suyu ve kaya dağ evi bulunan kamp alanımız.

• Photo of İlker Şengün
    İlker Şengün Oct 24, 2023

Cumhuriyetimizin 100. yılı etkinlikleri kapsamında Niğde Valiliği, Niğde Belediyesi ve Dağcılık Federasyonu himayelerinde 100 dağcı ile yaptığımız zirve faaliyeti...