Aiguille du Belvédère, Lac Blanc i Lacs des Chéserys

Photo ofAiguille du Belvédère, Lac Blanc i Lacs des Chéserys Photo ofAiguille du Belvédère, Lac Blanc i Lacs des Chéserys Photo ofAiguille du Belvédère, Lac Blanc i Lacs des Chéserys

August 29, 2020
August 2020

near Montroc, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Sortida al límit entre excursionisme difícil i alpinisme fàcil dins la reserva de les Aiguilles Rouges, fent els seus llacs més emblemàtics i el seu cim més alt. De fet, només la pujada a l''Aiguille du Belvédère representa un tram tècnic.

Comencem a algun dels dos aparcaments que hi ha a Tré-le-Champ i seguim el GR del Tour du Mont Blanc fins als Lacs des Chéserys. Podem fer servir tant el tram inferior (que forma part del TMB) com el superior (Grand Balcon Sud), però creiem que en pujada és millor l'inferior ja que té algunes escales metàl·liques per superar una paret de roca, i poden impressionar més a la baixada. A part, la majoria de gent ho fa en sentit de pujada, i tenint en compte com de transitat està aquest tram, podríem passar bona estona esperant torn per fer les escales en baixada...

Un cop al Lac Blanc, abandonem els senders plens de gent (la majoria puja amb el telefèric de l'Index o la Flegère) i comencem a seguir fites a través d'un conjunt de petits corredors entre ressalts de roca pulits per l'erosio d'antigues glaceres. En realitat es pot fer una mica per tot arreu per on ens sembli millor, però les fites guien prou bé. Passarem prop de l'aresta i sota les Aiguilles Crochues fins al Col des Dards, on comená la via normal de l'Aiguille du Belvédère i tram tècnic d'aquesta ruta.

Primer farem uns petits ressalts senzills de grimpada i un tram de placa aèria fins arribar al peu d'una ben visible xemeneia d'uns 10--12m de III. A dalt hi ha una reunió per assegurar o baixar en ràpel. Nosaltres vam pujar sense assegurar, a la baixada dos vam rapelar i un va desgrimpar. La continuació és més senzilla per la cresta fins arribar a una feixa que passa sota les parets finals del cim, rodejant aquest tram vertical per la dreta per pujar-lo per la cara NE. Tornada pel mateix camí fins al Col des Dards.

La baixada cap al Lac Blanc se'ns fa molt còmoda gràcies a la neu que encara queda. Pot ser que sense neu no sigui la millor opció.

Finalment, passem la tarda entre el Lac Blanc i el Lac des Chéserys fent fotografies fins la posta de sol, i baixem de nit amb els frontals pel sender del Balcon Sud fins al punt d'inici.

TEMPS TOTAL: 13h 30 amb parades (8h 30 sense)