Ağrı Dağı Zirve-3700 Kamp-Çevirme

one day 4 hours 12 minutes
July 26, 2023
July 2023

near Serdarbulak, Iğdır (Türkiye)

Gidilebilecek en kolay rotadır. Bu rotayı tersten takip ederek kolaylıkla zirve yapabilirsiniz. İki kişi 25 kiloluk sırt çantaları ile 23.07.2023 günü Çevirme mezrasından yürüyüşe başlayıp 3700 metredeki hiçkimsenin kamp kurmadığı kamp alanına kamp kurduk, 24.07.2023 gecesi zirve için yorgun olduğumuz için çıkmadık ve bir gün daha dinlenip 25.07.2023 gecesi saat 01:45 gibi 3700 metreden zirveye doğru yürümeye başladık 100 metre kadar tırmandığımızda arkadaşımın midesi bulandı ve dönmek zorunda kaldı ben tek başıma zirveye doğru yola düştüm, 4500 metrede 3-4 kişi ile karşılaştım 4700 den dönüyorlarmış, bir süre daha ilerleyince 4750 metrelerde 2 Ermenistan vatandaşı denk geldi kız olan 12-13 yaşlarında diğeri 30 lü yaşlardaydı. Yorgun olduklarından eşlik etmemi istediler bende iki taraf içinde daha güvenli olacağından kabul ettim ve zirveye 1.5 saat geç gitmeme sebep oldular. Kramponları giydiğimiz noktada Ermeni arkadaşları geride bırakıp zirveye koştum. Saat 08:15 te zirvedeydim bir süre sonra Ermeni arkadaşlarda geldi yarım saat civarı oturduktan sonra 3700 kampına tek başıma indim. Bir gün sonra sabah 09:10 gibi kampı toplayıp Çevirme mezrasına indik indiğimizde saat 12:50 idi. Patikalar birçok kola ayrılabiliyor ve yerleri kayabiliyor hafif sapsanız da problem olmaz.
Eğer antrenman yaptıysanız ve yükseklikle ilgili sorununuz yoksa , hayvanseverseniz(katırlara yapılan işkenceye ortak olmayayım diyorsanız) turlara para vermeniz gereksiz. Güç gerektiren bir dağ teknik gerektirmiyor herkes çıkabilir önemli olan yüksek ağırlıklı sırt çantası ile yaptığınız antrenman.

• Egemen Süzer Jul 26, 2023

Bu rotayı normal insansanız denemeyin.

• Photo of Çağrı Gedikoğlu
    Çağrı Gedikoğlu Feb 4, 2024

Ekipman konusunda destek olabilir misiniz? Neler olmalı çantamın da ve kaç lt'lik bir çanta önerirsiniz

• Ömer Babacan Feb 5, 2024

Sırt çantası 70 10 litre yeterli oldu,uyku tulumu iyi olmalı, zemin çok taşlı ve yeterince düzlemek zor bu yüzden çift mat öneririm bir normal birde şişme mat, bir tanede yeter ama taşlar çok rahatsız ediyor. 4 günlük yemek kuruyemiş, 3 litre su yeterli olur bence fazla yük yapmaya gerek yok çevrede sürekli akan temiz su mevcut kar eriyince öğleden sonra miktarı artıyor ben kaynatmadan kullandım sorun olmuyor. Islak mendil, küçük katı sabun. Çay ve sıcak besin için kamp ocağı olabilir zaruri değil. Su geçirmez kıyafet kolayda olmalı hava bozabiliyor özellikle saat 15:00-22:00 arası dışarıda olmayı önermem planları ona göre yapın. 4 gün oradaydım 3 gün dediğim saatlerde hava bozuktu, gece yarısı açıyor öğleden sonra bozuyor. Zirve için kışlık kıyafet şart, 4900 metreden sonra krampon gerekiyor zemin genellikle donmuş oluyor, benim çıktığımda yumuşak kar vardı şansıma krampon ihtiyacım olmadı ama genellikle buz olduğu için götürmek gerekiyor. Yerel grup-turlarla çıkmayacaksanız sırt çantasını olabildiğince hafif tutmak gerekiyor.