Ağrı Dağı Zirve

one day 23 hours 57 minutes
August 1, 2023
August 2023

near Doğubayazıt, Ağrı (Türkiye)

Ağrı Dağı benim efsanemdir. O nedenle her daim gidebilirim. Burhan Beye söz vermiştim. O da iyi hazırlandı. 269 Temmuz 2023 da Doğubeyazıtta buluştuk ve Kenan Otelde kaldık. Bir çok dağcı vardı yerli ve yabancı, biz izin yazılarımızı Kulübümüz Beydossk aracılığıyla iletmiştik, ertesi sabah Barzani ninin transfer destekleriyle Çevirme Köyüne oradan 4 saatlik bir yürüyüşle 3350m deki 1. kampa ulaştık. Eski dostlarla karşılaşmak başka birşey, yüzler gülüyor, çadırlarımızı kurup yerleşiyoruz, yeme içme ve biraz uyum bol hareket. Ertesi sabah yine saat 09 civarı biz tüm gruplardan erken 4200m kampı için ağır ağır yürümeye başlıyoruz. Yük taşımadığımız için aklimatizasyon sağlayalım diye yükselirken yavaş olmayı tercih ediyorum, sonuç iyi de oluyor, Burhan Bey de gayet iyi durumda. 2. kamp da yaklaşık 3 buçuk saat sürüyor. Çadırlarımızı kurup yerleşiyoruz. Tüm gruplar gece yarısı kalkıp kahvaltı ve 01 de ypla çıkıyor genel olarak, biz 03 de başlıyoruz. Ay yeryüzünü gündüz gibi aydınlatıyor, ilerliyoruz, bizden sonra sadece İranlılar geliyor. Yolda birçok dönen kişiyle karşılaşıyoruz.