آب حصین به آب بیدو

February 11, 2022
February 2022

near Seh Chāh, Fars (Iran)

بعد از این که تحقیقات در مورد این مسیر توسط جناب عبیری انجام شد تصمیم گروه این شد که این مسیر رو پیمایش کنیم . اواسط هفته سه دوست دیگر هم به گروه اضافه شدند که این هم ماجرا رو هیجان انگیزتر میکرد ساعت 5.30از جهرم حرکت کردیم و بعد از روستای سه چاه (خافتر) به سمت ورودی تنگ تَخه حرکت کردیم و ماشین رو در ورودی دره پارک کردیم و از بالای غار غربی خودمون رو به پشته غربی تنگ تَخه رساندیم و از مسیر پاکوب ارتفاع رو زیاد کردیم در مسیر جنگل درختان بنه جرگه خودنمایی میکردند و لذت مسیر رو دوچندان میکرد در نیمه های راه پشته تنگ زیبای کناری رو مشاهده کردیم که عظمت و زیبایی خیره کننده ای داشت . مسیر پاکوب ما رو به سمت شرق آورد و وارد دره کوچک کناری کرد که که در نهایت با دنبال کردن سنگ نشانه ها به آب حصین رسیدیم مسیر را به سمت شمال برگشتیم و ارتفاع گرفته در تیغ کوه حرکت کردیم و از زین اسبی سر کوه بالای آب حصین وارد دره پشتی شدیم در ریگزار و شن اسکی با تکه بر تجربیات آقای جلیلی مسیر رو به سمت گردنه میرزا قلندر ادامه دادیم و بعد از رسیدن به گردنه از کله قندی روبرو صعود را شروع کردیم و با وجود سنگ کیل ها خود را بالای قله رساندیم در ادامه از کشت زیر قله کوه گرم به سمت شرق حرکت کردیم و به آب بیدو رسیدیم نهار رو سریع خوردیم و از دره پایین حوضچه شروع به کم کردن ارتفاع به سمت تنگ تخه کردیم در مسیر به آب طاق رسیدیم که خیلی تمیز نبود مسیر کمی چالش داشت از یک بدراه فرود آمدیم و سنگ کیل ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم کف تنگ در کنار نیجله کمی استراحت کردیم و میوه ای خوردیم و باز هم پا ها را سریع تر از قبل بر کوه فشردیم و به سمت پایین آمدیم.در مسیر با وجود تراکم درختان و علفزار مسیر را از کف رود خانه ادامه دادیم تا این که بعد از گذر از کنار اب قدرتی و چکه آب خدا و چشمه زنبوری به خروجی دره رسیدیم . توجه توجه مسیر یک روز پر فشار بود و حتما باید نفرات هم فنی باشند هم آماده . حتما قبل از ورود به هر مسیری به سنگ نشانه ها توجه کنید .مسیر برای بهار در بهترین حالت خودش هست . معمولا آب های قابل شرب مسیر آب حصین و آب بید هست ترجیحا آب همراه داشته باشید . نفرات شرکت کننده . سعید عبیری . محسن کاظمی.ناصر جلیلی حسین زارعیان . علی رازقی.مهدی ارسلانپور .

PictographCave Altitude 4,599 ft

PictographRisk Altitude 7,538 ft

مسیر بسیار خطر ناک و حتما با راهنما و فنی و حتما سنگ کیل را دنبال کنید

سنگ کیل

در این قسمت از مسیر هم میتوانید وارد تنگ تخه شوید و هم میتوانید از مسیر شرقی به قله روبرو بروید و وارد مسیر آب گردو یا آب بید شوید