Photo of9-10 Eylül 2017 Aladağlar Karayalak Vadisi, Karasay, Eznevit Zirveleri, Çelikbuyduran Kamp alanı, Emler Zirve, Karayalak Photo of9-10 Eylül 2017 Aladağlar Karayalak Vadisi, Karasay, Eznevit Zirveleri, Çelikbuyduran Kamp alanı, Emler Zirve, Karayalak Photo of9-10 Eylül 2017 Aladağlar Karayalak Vadisi, Karasay, Eznevit Zirveleri, Çelikbuyduran Kamp alanı, Emler Zirve, Karayalak

11 mi
one day one hour 38 minutes
September 10, 2017
September 2017

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

9-10 Eylül 2017, 2 günde Aladağlar, Karasay, Eznevit ve Emler zirvelerine yürümek için, 3 arkadaş 9 Eylül Cumartesi günü saat 01:00'da Niğde'ye hareket ettik. Saat 06:00 dolaylarında Niğdeye, oradan da, Çamardı ilçesine gidecek olan minibüse binmek için Niğde eski otogara gittik. Otogarda kahvaltı sonrası, bizleri yürüyüşün başlangıcı olan Demirkazık Köyü, Karayalak vadisine arabasıyla götürecek olan Mehmet Şenol'un yaşadığı Çukurbağ Köyüne, 07:00 Çamardı minibüsü ile ulaştık. Köy minibüsü ile köylere uğraya uğraya yapılan yolculuk, bana eskiden yaşadığım güzel günleri hatırlattı. Karayalak kamp alanında, kamp yüklerimizi katıra vererek 09:30 civarı yürüyüşe başladık. Karayalak vadisini tempolu bir şekilde tırmanarak Kapıya yakın Kızılkaya zirvesinin hemen yanındaki Karasay geçidine ulaştık. Karayalak vadisinde, sayısı 12'ye yakın çeşitli ülkelerden gelen ve Aladağlar-Hacer Boğazı geçişi için göller bölgesine giden yabancı dağcı bir grup ile karşılaştık. Karasay geçidinden, Karasay ve Eznevit zirvelerine tırmanıp fotoğraf çekimi ve Aladağların güzel manzarasını seyir molalarından sonra, Çelik Buyduran kamp alanına doğru dönüşe geçtik. Kestirme fakat dikçe bir inişten sonra Çelikbuyduran Kamp alanına ulaştık ve çadırlarımızı kurduk. Kamp alanında bizden başka kimse yoktu. Çelik Buyduran kamp alanında oldukça temiz fakat buz gibi akan soğuk bir su kaynağı var. Gece oldukça soğuktu. Ertesi gün, neredeyse hiç uyumadan, saat 05:00'te kalkıp, kahvaltımızı yaptıktan sonra, saat 06:10'da Emler zirvesine ulaşmak için yola çıktık. Saat, 07:20'de Emler zirvesindeydik (3723 M). Yarım saat zirvede seyir ve fotoğraf molasından sonra hızlıca kamp alanına döndük ve çadırlarımızı topladık. Gelen katıra kamp yüklerimizi verdikten sonra, Karayalak kamp alanına doğru inişe geçtik. Karayalak kamp alanından, araba ile Çukurbağ Köyünde, Mehmet Şenol dostumuzun evinde kısa bir ayran ve çay molasından sonra, Ankara'ya dönüş için Niğdeye ulaştık. Akaşm 20:30 civarında nihayet evlerimizdeydik. 2 gün boyunca, rüzgarsız, güneşli ve oldukça açık bir hava vardı. Emler zirvesinden, Hasan Dağı, Erciyes ve Aladağların pek çok zirvesi açık bir şekilde görünüyordu. Kısa süreli de olsa uzak mesafeden 2 ceylanı izlemem büyük bir şanstı. Bu hafta yaptığımız 2 günlük dağ faaliyetini, ne yazık ve talihsizlik ki, 9 Eylül Cumartesi sabahı vefat eden sevgili annem dolayısı ile hiç unutamayacağım.

• Photo of Murat Serdar
    Murat Serdar Jan 8, 2018

Başınız sağolsun ):
    Verdiğiniz rotada teknik ekipmana ihtiyaç yok değil mi tırmanış için. Teşekkürler.