۵۷- قله خلنو از بالای آبشار ۹ تیر ۱۴۰۱

Photo of۵۷- قله خلنو از بالای آبشار ۹ تیر ۱۴۰۱ Photo of۵۷- قله خلنو از بالای آبشار ۹ تیر ۱۴۰۱ Photo of۵۷- قله خلنو از بالای آبشار ۹ تیر ۱۴۰۱

July 1, 2022
July 2022

near Lālān, Tehran (Iran)

بسمه تعالی
صعود به خلنو: مرحله دوم آبشار تا قله
🔹️از آبشار لالون تا خط الرأس ورزاب شاید حدود ۱۲۰۰ متر پیمایش بیشتر نباشد، اما شیب زیادی دارد به شکلی که این مسافت را از ۳۳۰۰ تا ۳۹۵۰ باید طی کرد و همین ۶۵۰ متر افزايش ارتفاع شیبی بیش از ۵۰ درصد دارد. این فاصله به ظاهر کوتاه و پرشیب، نزدیک به دو ساعت برای پیمایش زمان می‌برد.
🔹️از بالای آبشار تا قله، فقط یک چشمه دیده شد. حتما به اندازه آب بردارید.
🔹️بعد از گذر از این شیب تند، به بالای خط‌الراس ورزاب می‌رسید. اکثر کوهنوردان اینجا کمی استراحت می‌کنند. اینجا بادگیر است.
🔸️از روی خط‌الراس سمت راست به سوی قله جانستون و سمت چپ به سمت قله برج و تیغه‌های ژاندارک می رود. مسیر روبرو وارد کاسه خلنو و نهایتا منتهی به قله خلنو می‌شود.
🔹️از گردنه ورزاب تا خلنو حدود دو ساعت راه دارد.
🔸️ما ساعت حدود ۵:۳۰ صبح از بالای آبشار به را افتادیم و حدود ساعت ۱۰ صبح رسیدیم روی قله. در بین راه حدود یک ساعتی استراحت کردیم ) روی خط الرأس ورزاب، روی یال پائین قله و روی خط‌الراس خلنو).
🔸️بعد از گردنه ورزاب، چندتا یخچال هست که عبور از اون نیازمند کمی تمرکز و احتیاطه.