۵۶- لالان تا آبشار خلنو ۸ تیر ۱۴۰۱

July 1, 2022
July 2022

near Lālān, Tehran (Iran)

برنامه صعود خلنو: روز اول لالان تا آبشار
🔹️از روستای زیبای لالون تا آبشار، حدود هشت کیلومتر راه است. این مسیر با شیب حدوداً ۱۰ درصد از ارتفاع حدود ۲۳۰۰ متر شروع و نهایتاً به بالای آبشار با ارتفاع ۳۳۰۰ متر خاتمه می‌یابد. بطور متوسط حدود سه ساعت طی این مسیر پیمایش طول خواهد کشید.
💧در مسیر چند نقطه چشمه آب وجود دارد. اولی همان ابتدای مسیر در بالای رودخانه لوله آبی است که آب آشامیدنی از حوضچه سیمانی بیرون می‌ریزد‌. چشمه دوم بعد از تنگه در کنار پاکوب و در سمت راست قرار گرفته که دو لوله آب کوچک دارد. چشمه بعدی، تلخاب نام دارد، گرچه آب آن شفاف است، اما مزه‌ی ترشی دارد و خیلی توصیه به نوشیدن آن نمی شود. کمی بالاتر (حدود ۱۰ متر) روبروی تلخاب چشمه‌ای است با آب گازدار، که نوشیدنش منع نشده. چشمه بعدی قبل از رسیدن به بالای آبشار، درست در سمت راست با آبی خنک و گوارا، میزبان سخاوتمند کوهنوردانی است که کام خشکیده خود را به نوشیدن جرعه‌ای از آن تر می‌کنند.
🔹️در بالای آبشار، شیب زیاد، امکان چادر زدن را نمی‌دهد، اما مکان‌هائی توسط کوهنوردان مسطح شده تا در آنجا چادر بزنند. تعداد این مکان‌ها کمتر از ۴۰ باید باشد.
🔹️اگر قصد شب مانی برای صعود به خلنو را دارید، روزهای پنجشنبه یا جمعه را انتخاب نکنید، خیلی شلوغ و پر ازدهام است و احتمالا جای مناسب گیرتان نمی‌آید. اگر چاره‌ای نداشتید، کنار چشه تلخاب کمپ بزنید.
🔹️گروه ما، حدود ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱ به استعداد ۸ نفر، از انتهای روستای لالان به قصد صعود به قله خلنو پیمایش خود را آغاز و بعد حدود ۴ ساعت پیمایش، ساعت ۲۱ در بالای آبشار اردو زدیم.