۳۶- قله بندعیش۲۷۷۰ متر ۲۳ تیر ۱۴۰۰

July 14, 2021
July 2021

near Maḩalleh-ye Ḩeşārak, Tehran (Iran)

به نام خدا

🔹️قله بند عیش به ارتفاع ۲۷۷۰ متر، یکی از قلل مجموعه کوههای توچال در شمال تهران و رشته کوه البرز می باشد. این کوه در شمال کن، شهران و حصارک قرار گرفته است. بند عیش از شمال و شمال غربی به جاده سولقان امام زاده داود، از شرق به جاده فرحزاد-امامزاده داود، از جنوب به حصارک و شهران منتهی می شود.

🔹️مسیرهای صعود به قله بند عیش
امکان صعود به این کوه از چند جهت وجود دارد:
از سمت امامزاده داود: از سمت شمال و شمال شرقی.
ده سولقان: از غرب (مسیری با شیب بسیار تند و خطرناک بویژه برای فصل زمستان)
دره حصارک: از جنوب. دو مسیر.
دره دو چناران: از جنوب.

زمان پیمایش تا قله: ۳:۵۲ با احتساب یک ساعت استراحت
کل زمان برنامه: ۷:۴۵
خلاصه برنامه:

▪️ساعت ۵ صبح بعد از ادای فریضه نماز صبح، از انتهای خیابان آبرسانی حصارک با هدف صعود به قله بند عیش از مسیر شیرخشتی به راه افتادیم.
ساعت حدود ۷:۴۵ صبح در بالای استخر چپ دره، دقایقی استراحت نموده و مجددا به سمت قله حرکت کردیم.
▪️با گذر از یال سمت راست قله ساعت ۸:۵۰ به بالاترین نقطه قله بندعیش به ارتفاع تقریبی ۲۷۷۰ رسیدیم و بعد از کمی استراحت و گرفتن چندین عکس یادگار و ذکر سلام به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و صلوات به روح شهید پورابراهیمی (به سنت همیشگی برنامه‌ها) حدودا ساعت ۹:۱۵ از همان مسیری که آمده بودیم، به سمت پائین حرکت کردیم.
▪️حدود ۱۰:۳۰ استخر بالای چپ دره حدود نیم ساعت استراحت کردیم و پس از صرف صبحانه مجددا به سمت پائین ادامه مسیر دادیم.
گروه بعد از گذر از کوچه باغهای دره حصارک نهایتا ساعت ۱۲:۴۵ به محل پارک خودرو رسید و برنامه خاتمه یافت.