284 - Pic de Racó Gros. Des de Núria, per Noucreus. 100 cims FEEC

Photo of284 - Pic de Racó Gros. Des de Núria, per Noucreus. 100 cims FEEC Photo of284 - Pic de Racó Gros. Des de Núria, per Noucreus. 100 cims FEEC Photo of284 - Pic de Racó Gros. Des de Núria, per Noucreus. 100 cims FEEC

July 13, 2021
July 2021

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta en que farem el cim del Pic de Racó Gros, des de Nuria passant pel coll de Noucreus.

Cim inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.

APROXIMACIÓ: La ruta comença al Santuari de Núria, al que s'accedeix amb el tren cremallera des de Ribes de Freser o bé des de Queralbs.

DIFICULTAT TÈCNICA: Moderada- Fàcil. Des de Núria fins a la base del cim la podríem considerar fàcil, sempre per camí fressat i fàcil de seguir.

La poso com a moderada per la part final de pujada al Pic de Racó Grós. Cal anar flanquejant la cresta pel costat dret, sense massa dificultat peró amb fort pendent lateral que fa que calgui estar atents.

RUTA: Sortim de Núria seguin el GR- 11 i les indicacions de Noucreus.

Anem pujant de manera constat peró suau, sempre per camí molt fressat i fàcil de seguir, sense cap dificultat.

Al arribar a la base del Coll de Noucreus la pendent es fa mes forta i el camí va fent llaçades.

Arribem el Coll de Noucreus i comencem a baixar per un camí no tant marcat, peró en que anem trobant algunes fites que ens guien i ja veiem la piràmide que forma el cim.

Arribem al Pas del Porc, on ve el camí que puja de la Vall d'Eina.

Comencem a pujar cap el cim sense camí gaire definit.

Hem d'anar pujant pel costat dret de la carena, una mica separats de la cresta peró sense baixar gaire.

Tot i que no te molta dificultat, si que cal estar atents pel fort desnivell lateral que hi ha, sobretot a les parts herbades.

Al cim trobem una gran fita i magnífiques vistes de la Vall de Carançà i la Vall d'Eina.

La tornada la farem pel mateix camí.

Viquipèdia:

El Pic de Racó Gros és una muntanya de 2.776,4 m alt situada en un contrafort nord de l'eix de la serralada principal dels Pirineus, en el terme comunal de Fontpedrosa, de la comarca del Conflent, a la Catalunya del Nord.

Està situat[1] al centre de la part meridional de la comuna de Fontpedrosa, a la carena que separa les valls de la Riberola, al nord-oest, i del Torrent de Carançà, al sud-est. És al sud-oest del Pic de Racó Petit.