Photo of254 - Tossa del Braibal - Egolasters - Vall del Madriu - Estany Blau - 100 cims FEEC Photo of254 - Tossa del Braibal - Egolasters - Vall del Madriu - Estany Blau - 100 cims FEEC Photo of254 - Tossa del Braibal - Egolasters - Vall del Madriu - Estany Blau - 100 cims FEEC

July 20, 2020
July 2020

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

APROXIMACIÓ: Ens dirigim a l'Estany d'Engolasters i abans d'arribar en un revolt tancat, trobem un aparcament on hi ha un punt d'informació.

DIFICULTAT TÈCNICA: Moderada. Tota la ruta passa per corriols ben fresats i senyalitzats, sense dificultat, però hi ha un tram entre el Coll del Agols i el cim de la Tossa de Braibal en que es fa un flanqueig per l'esquerra de la cresta, en una zona herbada i amb forta inclinació en que cal estar molt atents de no relliscar. En cas de pluja pot ser molt delicat.

RUTA : Ruta en que farem el cim de la Tossa de Braibal, inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.

Per fer una circular passem per la Vall del Madriu i l'Estany Blau.

Tot el camí està marcat amb punts rodons de color groc, típics de les rutes Andorranes.

Sortim de l'aparcament direcció a Coll Jovell per un camí pla molt agradable.
Al arribar a Coll de Jovell seguim el camí dels Matxos direcció al Refugi de Fontverd.

Anem baixant cap el Madriu i trobem el Gr-11 . Seguim el Gr passant pel refugi lliure de Fontverd i per la Farga.

Poc desprès deixem el Gr per girar a l'esquerra direcció a l'Estany Blau. Comencem una forta pujada cap a l'Estany Blau per un camí no tant fresat però molt ben marcat amb els punts grocs.

Arribem a l'estany i el voregem pel costat dret i pugem cap el Coll dels Agols.
Fem un primer cim secundari, seguim per la carena i poc desprès deixem la cresta per anar per l'esquerra. Baixem uns 60 metres i fem un flanqueig per una zona herbada, amb forta inclinació en que cal estar molt atens de no relliscar, i que en cas de estar l'herba molla pot ser delicat.
Molt importat estar molt atens als punts grocs per no perdre el camí

Passat aquest tram tornem a la carena i ja seguim sense dificultats fins al cim.
Al cim trobem un vèrtex geodèsic.

Seguim desprès una forta i llarga baixada per camí molt fresat i pel mig d'un bonic bosc, fins a arribar al Coll Jovell, on trobem el camí que hem fet a l'inici.

Tossa del Braibal

PictographRisk Altitude 8,465 ft

Flanqueig per l'esquerra de la cresta