220817 Mont Rosa (1): Est sup teleferic Punta Indren - Capanna Gnifetti

Photo of220817 Mont Rosa (1): Est sup teleferic Punta Indren - Capanna Gnifetti Photo of220817 Mont Rosa (1): Est sup teleferic Punta Indren - Capanna Gnifetti Photo of220817 Mont Rosa (1): Est sup teleferic Punta Indren - Capanna Gnifetti

January 10, 2024
August 2022

near Tschaval, Valle d’Aosta (Italia)

INTRODUCCIÓ:
Aproximació per intentar anar al segon cim del Mont Rosa el Signlakuppe. Per tant el primer dia farem l'aproximaci´ño al refugi, sortint de Staffal, a l'àrea esquiable de Monterosa, pujant en 3 mitjans mecànics per arribar a la Punta Indren a 3250 m. on comencem a caminar. El recorregut és curt però pujant força. Hi ha dos opcions per anar a la Capanna Gnifetti on farem nit, pel camí equipat o pel camí més clàssic. Optem pujar pel camí equipat.

Ruta feta a mitjans d'agost pero amb cel tapat i començant a nevar a mitja ruta. Vam haver de posar grampons al començar a creuar la glacera del Garstelet. El tram equipat es dret però es puja força be, sense passos exposats. La glacera es dreta i esta molt dura, però el tram més complicat de la pujada es el final per superar la cinglera ja que el refugi està instal·lat a sobre i ho fem també per un segon tram equipat de dues escales amb dos trams cadascuna, amb grampons i nevant.

Sortida d'aproximació, per arribar al refugi, de 2,5 Km. tan sols i amb un desnivell de 365 m. i un pendent màxim del 35%.

Aproximació: Hem d'anar d'Aosta a Point-Saint martin, on ens hem de desviar per agafar la carretera SR44. Passem per Gressoney i hem de seguir la carretera fins el final a Staffal. Aqui agafarem 3 telefèrics , el primer el Stafal Gabiet, despres el teleferic del Passo del Salatti i finalment el que porta a la Punta Indren.

Sortida;: De l'estació superior del telefèric de la Punta Indren
Arribada. Capanna Gnifetti (3.647 m.)

Dificultat: Moderada. Cal superar dos passos equipats un a mig recorregut i l'altre per poder arribar al refugi, ja que està dalt d'una mola inaccessible sinó fos per les dos escales fixes de dos trams que es troben instal·lades permanentment. Vam haver de calçar els grampons per creuar la glacera, imprescindible per arribar No hi ha passos exposats tret de les escales que son aèries.

DESCRIPCIÓ:
Sortim pujant suaument en direcció a la morrena de la glacera per sota d'un remuntador. A la capçalera el camí es desvia a la dreta, creuant la llengua de la glacera di Indren, pugem be sense grampons. Es un tram curt que va a buscar l'esperó de roca on hi ha el camí equipat amb cordes , Es molt dret i amb escalons pero es puja be, grimpant i amb la seguretat de la corda. Després del tram de roca ens acostem a la glacera de Garstelet , que hem de creuar forçosament per arribar a la mola de roca on es troba dalt el refugi. Ens posem els grampons, el glaç esta molt dur i es dret per arribar al peu de la roca, on dalt hi tenim el refugi. Cal superar un tram equipat amb escales , que superem. Un cop dalt, només cal baixar lleugerament per arribar a l'entrada del refugi nevant.

Abstenir-se les persones amb vertigen acusat.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, OREGON 700 i TWO_NAV - Trail 2 i que han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.