Photo of220815 Gran Paradiso (2): Rif. Vittorio Emanuele II - Gran Paradiso - refugi - Pont (aparcament) Photo of220815 Gran Paradiso (2): Rif. Vittorio Emanuele II - Gran Paradiso - refugi - Pont (aparcament) Photo of220815 Gran Paradiso (2): Rif. Vittorio Emanuele II - Gran Paradiso - refugi - Pont (aparcament)

January 10, 2024
August 2022

near Maisonasse, Valle d’Aosta (Italia)

INTRODUCCIÓ:
Es tracta de l'ascensió pròpiament dita, ja que en la primera jornada només vam fer la curta aproximació de Pont al refugi, on hem fet nit.

Sortida llarga, molt completa, variada i tècnica, de més de 17,5 Km. de longitud i un desnivell pujat de 1441 m. i 2085 m. baixats (segons el GPS), tot i que no coindeix amb el que surt a Wikiloc.

Es tracta d'una sortida lineal , però enter el refugi i el cim fem un recorregut més o menys circular, pujant per la via ferrada i baixant per la glacera, en sentit horari, tornant al refugi i després de dinar i recollir la resta de material, baixarem fins a Pont.

Es tracta d'una ruta llarga i entretinguda, dura, alpìna i exigent , per terreny tècnic, incloses dues ferrades, la primera per la cresta que separa la glacera del Layeciai que queda al nord i la glacera del Gran Paradiso al sud., mentre que la segona, més curta es la que permet assolir el cim per arribar a la popular Madonna.

Sortida ; Refugi Vittorio Emanuele
Arribada: Pont

Dificultat: Difícil . Son diferents punts on trobem passos exigents i complicats, a banda de les dues ferrades vam haver de superar la rimaia per una escala de més de 4 m sobre el buit generat entre la roca i la glacera de més de 2 m. d'amplada, el tram de glacera en si, lògicament amb grampons i encordats, tot i que d'esquerdes em van trobar però també amb desgrimpades a la part baixa abans d'arribar al refugi equipades en dues cordes, Molt exigent, dura pero impressionant, espectacular, preciosa, inoblidable i amb una cordada excel·lent.

Ruta del rifugio Vittorio Emanuel II a Pont passant per:
- Via Ferrata (3.0 Km)
- Glacera (posar grampons (3.6 Km)
- Rimaia i escales (6.0 Km)
- Gran Paradiso (6.3 km)
- Rifugio Vittorio Emanuele II (11.7 km)
- Rif. Tetras - Lyre (16.5 Km)

DESCRIPCIÓ:
Sortim negre nit del refugi amb frontal pujant per la tartera de pedra de mes amunt del refugi, pujant en diagonal en sentit NE fins a trobar el torrent Savara que recull les aigües de la glacera del Gran Paradiso. Just aquí ens desviem del recorregut clàssic que va a la dreta i es per on baixarem. Anem a l'esquerra pel llom que tanca la morrena de la glacera per sortir a la carena que separa la glacera del Gran Paradisso de la del Layeciau, que és per on es puja venint del refugi Chabot. Progressem be per la carena que s'acosta a la creat on trobem la via ferrada, amb la que es supera la part més complicada de la cresta. que vam superar no amb una certa dificultat. A l'altre banda seguim per la cresta però que es fa més ample i passem per un bon mirador sobre les glaceres que acabant unint-se sota del cim, que ja veiem. Poc després ens posem els grampons i recorrem tota la glacera fins a trobar la rimaia que la separa de la paret. Passar els guies de Valsavarenche han posat dues escales metàniques (en paral·lel) per les quals la podem superar, tot i que és aèria i que fimbreja molt. Fem els darrers metres de neu fins a trobar la segona ferrada que ens porta directament al cim i a la Madonna,

Panoràmica excepcional i apoteòsica.

Baixem per la cresta seguin el sentit requerit, posant mans i sense treure els grampons i tornem al camí de pujada fins a trobar les escales. Les baixem i seguim per la glacera, deixant a la dreta per on hem pujat. Una mica més avall ens treiem els grampons i farem un llarg camí de baixada amb alguna congesta a la part de dalt i per un terreny molt pedregós i amb continus escalons en que cal posar les mans i fins i tot en dos passos hi trobarem cordes. Una mica mes avall el corriol ja serà mes definit i el camí millora d'aquí fins a trobar el torrent on sortim per on hem pujat. A partir d'allà desfem el camícada cop millor fins arribar al refugi.
Després de dinar baixem de maner tranquil·la fins a l'aparcament de Pont , pel mateix camí fet de pujada el dia anterior.

Ruta del rifugio Vittorio Emanuel II a Pont passant per:
- Via Ferrata (3.0 Km)
- Glacera (posar grampons (3.6 Km)
- Rimaia i escales (6.0 Km)
- Gran Paradiso (6.3 km)
- Rifugio Vittorio Emanuele II (11.7 km)
- Rif. Tetras - Lyre (16.5 Km)

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, OREGON 700 i TWO_NAV - Trail 2 i que han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Ferrada 1

cami_pujada_direcció_ferrata

• Photo of Carles Guasch
    Carles Guasch Jan 10, 2024

Va ser un plaer compartir aquesta ruta.👍 👍 👍.
    Per mi, la part de la via ferrata, la millor. 👏 BRAVO