210816 Integral Montroig

one day one hour 6 minutes
August 17, 2021
August 2021

near Tabescán, Catalunya (España)

Montroig N
Montroig S
Pic de la Tartera (Montroig Occidental)

• Photo of Josep Maria Casals Benito
    Josep Maria Casals Benito Aug 23, 2021

Meravellosa excursió l'agost del 2021,

Després de dinar a l'alberg del Prat (recomanat) vam deixar lo cotxe on s'inicia l'ascensió al refugi lliure.
    El refugi tenia lloc lliure per la qual cosa ens vam estalviar de fer un bivac.
    Forta pujada fins el coll E (una hora si fa no fa). Hi ha aigua més amunt del refugi per la qual cosa pots estalviar-te pes.
    La cresta vers l'W es va complicant però mai passa de primer grau.

Arribats al Montroig punta Nord arribem a la famosa bretxa. Es baixa sense masses problemes per roca descomposta.

Aquí hi ha el punt clau. Al coll de la bretxa t'has de desviar 20 metres per pujar per la dreta per terreny fàcil (primer grau i II-).

Un cop pujats al cim queda una bona estona mig grimpadeta mig caminada fins sortir de la cresta.

Les dificultats s'acaben i arribes al vèrtex geodèsic. Terreny pla i amples vistes.

Trista visió del que resta de la glacera de l'Aneto.

D'allà la baixada es molt llarga fins el refugi i després el cotxe per una tartera estreta i després entre herba lliscosa i roques llises. Sens dubte la part menys atractiva i dura del camí.

Esgotats arribem al refugi on ens queda de baixar al cotxe.

Resta per sempre a la meva memòria la meravellosa visió de l'estètic Montroig i la seva bretxa.