210717 Puigmal

July 17, 2021
July 2021

near Planoles, Catalunya (España)

210717_Puigmal

• Photo of Josep Maria Casals Benito
    Josep Maria Casals Benito Jul 20, 2021

Excursió que puja al Puigmal des del Coll de Barraques al qual es pot arribar en cotxe des de Planoles. Hi ha al refugi del Corral Banc a prop del parking final.

Ascensió monòtona des del Collet fins el Pas dels Lladres (2500 i poc) on es gira a l'Est tot seguint la carena amb bones vistes sobre la baixa i l'alta Cerdanya, ambdues Catalanes per suposat.

Paisatges suaus i oberts,

Per la carena s'arriba al marcat Clot de la Pastera des d'on en 30' s'arriba al Puigmal.

Excursió estival apta per tothom amb mínim de forma física.

A l'hivern amb neu i potser glaç pot ser una excursió més llarga i dura. Sovint calen crampons i piolet i els contraforts d'abans del Clot poden estar 'acornissats'.

La carena del Pas dels Lladres queda molt exposada a la tramuntana.

Unes 5 hores entre pujar i baixar sense comptar parades en estiu. No hi ha aigua pel camí. Una petita sorgència d'aigua a ras de terrra abans del Pas dels Lladres pot ser aprofitada pels gossos si en duus per beure.

Compte de portar lligat el gos si hi han ramats d'ovelles de vegades. Hi ha gent que treballa d'això.