2017-08-08 INTEGRAL DE LA SIERRA DEL ALMORCHÓN

December 4, 2017
August 2017

near Casas de los Losares, Murcia (España)

(Versión en castellano al final)
Recorregut integral dels cims de la Sierra del Almorchón.
Des de la carretera que va a l’embassament Alfonso XIII pujo cap a la Fuente del Obispo i seguint un sender m’enfilo directament cap al cim Oriental de l’Almorchón, vaig fins al cim Central i, voltant el seu vessant nord vaig a buscar el coll des d’on es pot ascendir, amb un curt ràpel i un tram d’escalada, al cim Occidental. M’arribo també a la cota més occidental, amb poca prominència. En baixar passo per un cim sense nom que hi ha sobre la Fuente del Obispo.

* * *
Recorrido integral de las cumbres de la Sierra del Almorchón.

Desde la carretera que va al embalse Alfonso XIII subo hacia la Fuente del Obispo y, por un sendero subo directamente a la cumbre Oriental del Almorchón, sigo hasta la cumbre Central y, volteando su vertiente norte voy a buscar el collado desde donde se puede ascender, con un corto rápel y un tramo de escalada fácil, a la cumbre Occidental. Llego también hasta la cota más occidental, con poca prominencia. Al bajar paso por una cumbre sin nombre que hay sobre la Fuente del Obispo.

FUENTE OBISPO

CIM ORIENTAL

CIM CENTRAL

CIM OCCIDENTAL

Aquest cim, el principal de la serra, precisa de fer un curt tram d'escalada (IV). El tram està equipat amb alguns ancoratges.