200827 100 Cims (E) . Capcir ( nº 229 ) ' Puig Peric i Petit Peric '

Photo of200827 100 Cims (E) . Capcir ( nº 229 ) ' Puig Peric i Petit Peric ' Photo of200827 100 Cims (E) . Capcir ( nº 229 ) ' Puig Peric i Petit Peric ' Photo of200827 100 Cims (E) . Capcir ( nº 229 ) ' Puig Peric i Petit Peric '

August 27, 2020
August 2020

near Fontrabiouse, Occitanie (France)

Per veure les fotos de la caminada aneu al següent enllaç :

100 Cims Essencial " Puig Peric " ( 27-08-20 )

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té més de 2-3 anys es tingui cura i a ser possible es comprovi ruta amb un d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......
Ruta dins l’apartat d’Alpinisme considerada com a Moderada bàsicament pel tema orientació i per les dues pujades als dos cims. També la baixada del Puig Peric és força dreta.
El més bonic d’aquesta ruta és gaudir de les amplies vistes des el cim. Així podem veure Carlit, Canigó, Tretzevents, Madres, Puigmal ..... amb una gran quantitat de llacs als peu del cim.
Aquest ha estat el meu 100 Cims nº 229 de la FECC i el 129 dels 150 Essencials.

APROXIMACIÓ : Al poble de Formiguera agafem la carretera que ens duu a les pistes d’esquí de Formigueres. A l’aparcament final seguim en la mateixa direcció per una pista de terra , no massa aconsellable per cotxes baixos, que en 5 kms ens porta al Serrat de Calmasella ( wpt 01 ) on una tanca ens impedeix seguir amb el cotxe. De fet aquesta pista segueix fins al Refugi.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Moderada ) Quan baixem del Petit Peric anem seguint el camí clar i fitat. Des de que'l deixem fins trobar el GR al Pla de les Carboneres anem sense camí definit aprofitant les suaus canals herbades. Quasi imprescindible emprar GPS
També entre el refugi ( wpt 10 ) i el Serrat ( wpt 02 ) podem escollir entre moltes opcions, des d'anar per la pista al camí més directe que nosaltres vam intentar fer.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil + ) A la tornada la curta pujada des del Refugi al Serrat de Mauri se’ns va fer pesada. Pot ser mas parar massa estona al Refugi ( wpt 10 )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil + ) Cal posar alguna fàcil mà pujant els dos cims, tot seguint les abundants fites.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Quasi tot corriol. Una mica de pista al Serrat de Mauri

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Cobertura de mòbil força amplia

MENJAR : Avui d’entrepà. Al refugi podem menjar i beure

AIGUA : Llacs i Refugi

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +1203. Temps en moviment ( caminant ) 5h 00’. Ruta feta a ritme normal però sense massa parades.
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix. Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 2,0 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Una altre opció, fins i tot em sembla millor que la d’aquest track, és començar des de les pistes d’esquí dels Angles. Al seu final trobem una pista que duu al pàrquing de l’estany de Vallserra. Una mica abans del llac agafem a l’esquerra una pista ( en no se quin estat ) que duu a la Font Grossa. Al final d’aquesta pista comencem a caminar. Bàsicament puja fins el coll dels Perics ( wpt 07 ) per assolir el Puig i després el Petit. Baixa per mateix lloc que el nostre track però segueix cap a la Balmeta en lloc d’anar cap al Refugi.

BIBLIOGRAFIA : Al mercat hi ha mapa de la Cerdanya que agafa aquesta zona.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a la utilització de la electrònica ( GPS ). Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

01 Serrat Calmasella

11 Mirador

11 Mirador 27-08-20

• TARRACO55 Sep 14, 2020

Bona ruta. No tant espectacular com el Carlit però val la pena. Gràcies per compartir-la i fer , com sempre, una detallada explicació

• Photo of NatàliaS
    NatàliaS May 23, 2022

Hola, voldria saber com està la carretera, si hi ha moltes roques.Voldria pujar amb una autocaravana petita i és força alta, és semblant a la carretera de Fontalba?
    Gràcies

• Photo of GERCA
    GERCA May 23, 2022

Diria que la de Fontalba està una mica millor, però no crec tinguis problemes. També tens l'opció de fer els Cims des de les Bulloses