Photo of180724 100 Cims. Alta Ribagorça-Vall d'Aran. ( nº 200 ) 'Tuc de Lhuçà ( Lluçà )' Photo of180724 100 Cims. Alta Ribagorça-Vall d'Aran. ( nº 200 ) 'Tuc de Lhuçà ( Lluçà )' Photo of180724 100 Cims. Alta Ribagorça-Vall d'Aran. ( nº 200 ) 'Tuc de Lhuçà ( Lluçà )'

July 24, 2018
July 2018

•   4 2 Reviews

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

100 Cims nº 200. "Tuc de Lluça"

VALORACIÓ GLOBAL : Aquest cim ha estat el meu 2x100 Cims de la llista de la FEEC. Aparentment no presenta cap complicació tècnica, però a mi no m’ha semblat tan fàcil ja que des de que deixem el GR 11, el camí no existeix i cal escollir per on salvar l’aigua, les zones de pedres i avui les congestes ( 2400-2500 mts ). Molt fàcil i curta , la aproximació al cim des del collet previ. Bones vistes de 360º amb les glaceres de l’Aneto de fons.
Cal esmentar que baixant el pic ens ha fet una bona calamarsada i a prop del refugi vell, on ens pogut resguardar una bona estona, una tromba d’aigua que deu ni do. Tot i això el terra, força pedregós, no relliscava gens. Mirant al wikiloc he vist que és un cim que s’acostuma a fer amb raquetes. De fet m’ha costat molt trobar un track sense neu. Nosaltres anàvem seguint-ne un al que hem fet alguna variant.
Després de fer la ruta crec que una mica abans del 2400 de desnivell sembla millor anar més a la dreta del track i pujar més a prop del Pic Nord de Travessani, tot i que avui hi havia una gran congesta a esquivar o travessar amb grampons.

APROXIMACIÓ : A Salardú agafem la pista asfaltada que duu fins a Banys de Tredós. Aquí podem agafar un taxi ( 4 € per trajecte des de les 9 del matí ) que ens mena fins el wpt 01. També hi podem anar caminant per un bonic corriol o per la pista. També hem trobat cotxes particulars a prop del wpt 01 ........ .

ORIENTACIÓ i GPS : ( Moderada ) GPS imprescindible sinó és coneix molt bé la zona o saps orientar-te sense electrònica

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil + )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Camí fressat fins el wpt03 on deixem el GR. Després res de camí. Alguna aïllada fita ajuda. Cal força orientació o molt millor, seguir un track.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS sense problema. Curiosament dalt del cim, Movistar tenia cobertura.

MENJAR : Avui fruita. Podem apropar-nos ( 15’) al nou Refugi de Colomers

AIGUA : No hi ha problema, sinó tens mania amb l’aigua lliure ...

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell +816. Temps en moviment ( caminant ) 3h 53’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,50 mts de separació. El resultat d’aquest procés el pujo al wikiloc. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Des del wpt 03 el camí és quasi “lluire”

BIBLIOGRAFIA : Ed Alpina té cartografia de la Vall d’Aran .

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta. Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.

01 Parquing taxis

04 Fita 24-07-18

05 Coll Cim

05 Coll Cim 24-07-18

Photo of06 100 Cims ' Tuc de Lluça ' nº 200 . Photo of06 100 Cims ' Tuc de Lluça ' nº 200 . Photo of06 100 Cims ' Tuc de Lluça ' nº 200 .

06 100 Cims ' Tuc de Lluça ' nº 200 .

06 Tuc de Lluça "100 Cims" nº 200 .24-07-18

• TARRACO55 Aug 4, 2018

Ruta típica d'alta muntanya. Sense més dificultat que això ...

• Photo of Οδυσσέας Παπανδρέου
    Οδυσσέας Παπανδρέου Oct 25, 2021

Bona ruta, l'habitual caos de roques. Un cop deixes el GR cal jugar entre track, intuició i sort. Potser em vaig decantar massa cap a l'esquerra cercant evitar els trams de roques.