Photo of156 - Tuc de Molières o Tuca de Mulleres, des de Hospitau de Vielha. - 100 cims FEEC Photo of156 - Tuc de Molières o Tuca de Mulleres, des de Hospitau de Vielha. - 100 cims FEEC Photo of156 - Tuc de Molières o Tuca de Mulleres, des de Hospitau de Vielha. - 100 cims FEEC

December 4, 2017
August 2017

•   4.8 3 Reviews

near Senet, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
---
APROXIMACIÓ: A la carretera N-230 de Pont de Suert a Viella, poc abans d'arribar al túnel ens desviem a dreta a la zona coneguda com a Hospitau de Vielha i trobem un gran aparcament.
DIFICULTAT: La valoro com a difícil pel trams de blocs de pedra que hi ha que es fa una mica pesat doncs no hi una camí clar per que hi ha fites per tot arreu que marques diferents camins, i per la part final de la grimpada i la cresta, tot i que per gent acostumada a l'alta muntanya és podria considerar com a moderada.
RUTA :Ruta per fer el cim del Tuc de Molières o Tuca de Mulleres per la ruta mes clàssica des del Hospitau de Vielha.
Encara que hi ha gent que passa la nit al refugi i fa la ruta en dues jornades, sortint aviat es pot fer en un dia.
---
Com el camí es bastant fàcil de seguir no cal una descripció detallada del recorregut.
Sortim de l'aparcament per un camí bastant còmode fins a arribar al Salt de Molières.
Desprès ja comença la pujada constant, sempre per corriols molt fresats i comencem a trobar trams amb blocs de rocs.
Arribem al refugi on podem aprofita per descansar i seguim pujant per sobre dels estany, en un tram bastant suau.
Desprès de l'estany més gran comença ja la forta pujada i poc desprès arribem a la zona de grans blocs de pedra, on trobem diferents camins i fites per tot arreu que fan dubtar de quin camí seguir.
Suposo que són camins que s'han marcat quan encara hi ha neu, però seria millor que hi hagués un sol camí.
---
Seguim amunt i al arribar a la cresta tenim un tram d'una petita grimpada en que ens hem d'ajudar amb els mans i buscar el millor lloc per pujar a la cresta i passar a l'altre costat.
Desprès anem seguint un metres per sota de la carena fins que arribem al cim, on primer trobem una gran fita i uns metres més enllà el cim.
Des del cim tenim unes grans vistes de l'Aneto, la glacera i la Maladeta.

PictographWaterfall Altitude 1,853 ft

• manuelucu Jul 14, 2019

Recomendable. Buena ruta a seguir

miquelseu Jul 16, 2019

Gracias por la valoración y el comentario manuelucu

• Photo of G. Barulls
    G. Barulls Sep 9, 2020

Es pot arribar a fer amb el gos? O la grimpada no es possible?

miquelseu Sep 10, 2020

Crec que la grimpada no. I també hi ha molts trams de rocs.

• Photo of G. Barulls
    G. Barulls Sep 10, 2020

Gràcies, deixaré la gossa a casa per si acàs.. Em fa patir la grimpada, la resta és ja una veterana amb 40 cims al llom jejeje

• Photo of Pep Montseny
    Pep Montseny Jul 25, 2022

Mes ben explicat, impossible. I tot i la dificultat que hi pugui haver, el track passa sempre pel lloc més senzill. Merci!

miquelseu Aug 4, 2022

Gràcies per la valoració Pep 😀😀😀 Sempre que faig una ruta i gravo el track, la faig pensat amb qui la pugui fer desprès de manera que li resulti mes fàcil. 😀

• dgimenezp Sep 7, 2022

Bon itinerari.
    Nosaltres al anar amb mainada vem optar per fer nit al Refugi i aixi fer-la mes assequible.
    Atencio al coll. La grimpada final es de valoracio força subjectiva. No es dificil... pero te vistes.

miquelseu Oct 2, 2022

Gràcies per la valoració dgimenezp 😀😀