130929 ANDORRA. Dels Cortals d'Encamp al Refugi d'Ensagents i tornada

Photo of130929 ANDORRA. Dels Cortals d'Encamp al Refugi d'Ensagents i tornada Photo of130929 ANDORRA. Dels Cortals d'Encamp al Refugi d'Ensagents i tornada Photo of130929 ANDORRA. Dels Cortals d'Encamp al Refugi d'Ensagents i tornada

September 29, 2013
September 2013

•   5 2 Reviews

near Les Bons, Parròquia d'Encamp (Andorra)

Descripció : A Encamp agafem la CS 220, coneguda com a carretera dels Cortals. Al revolt següent del Km 6, trobem a la dreta un petit espai per deixar el cotxe. Un plafó de fusta ( waypoint ) ens mostra la ruta del Refugi i de l’Alt del Griu ( waypoint).
Comencem a caminar seguint el camí ben fressar i amb marques de pintura groga. Pugem amb suavitat i aprofito que la Carme està cansada per cercar bolets. De seguida arribem a la cruïlla amb el camí que s’endinsa al bosc del Campeà ( waypoint ). Després d’un tram planer, el pendent creix fins arribar a la cruïlla ( waypoint ) amb el camí de la Coma dels Llops.
Seguim pujant fins la cruïlla amb el camí que puja directa al cim de l’Alt del Griu ( waypoint ) que deixem a l’esquerra. La Carme, amb problemes d’esquena, es queda en aquest lloc i jo segueixo sol. Camino per un tram bastant planer fins l’altura del riu Ensagents. L’aigua guanya protagonisme, no només pel riu sinó per la que trobo al camí. Les pedres ajuden a passar aquest tram.
Per guanyar el pla on hi ha el refugi, el camí s’enfila fort per un pedregar on les fites ajuden a salvar-lo sense massa dificultat. El petit refugi lliure ( 10 places ) esta en un lloc encisador. Marco el waypoint corresponen i desfaig camí fins reunir-me amb la Carme i junts tornar al cotxe.

Comentari : La idea original d’aquesta ruta era seguir fins assolir el 100 Cims de l’Alt del Griu. Però els problemes de la Carme i l’amenaça (real) de pluja em va fer enrere. Malgrat la petita decepció, la ruta ha resultat molt distreta.

Bibliografia : Mapa i Guia ANDORRA 1:40000 Ed. Alpina (2011/2012).
Camí de l’óssa. 8 Rutes per Encamp 1:15000 Ed. Piolet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres

Els Cortals d'Encamp

Els Cortals d'Encamp 29-09-13 Punt d'inici de diverses rutes.

Cruïlla Bosc del Campeà

Cruïlla Bosc del Campeà 29-09-13 El corriol don accés al bosc

Cruïlla Coma dels Llops

Cruïlla Coma dels Llops 29-09-13 Bifurcació ben senyalitzada

Cruïlla Alt Griu

Cruïlla Alt Griu 29-09-13 Darrera cruïlla abans del Refugi

PictographWilderness hut Altitude 7,970 ft

Refugi Ensagents

Refugi Ensagents 29-09-13 Entorn preciós .....